بخاری

می توان سوخت اگر امر بفرماید عشق...

بخاری

می توان سوخت اگر امر بفرماید عشق...

بخاری

حالا پاییز است
من سردم است
این «دوستت دارم»
کلمات کدام فصل اند؟
(م.مؤید)


+ نوشته های بخاری وقف عام شده اند.
شما هم در این وقف سهیم باشید؛
بخوانید و به نیت وقف منتشرش کنید.

نقشه

 

 

+ این را هم ببینید، و بقیه پست های هشتی را.

+ کار خوب قابل نشری از نقاش فقیر.

  • فاطمه قلی‌پور

نظرات  (۳۶)


أَیْنَ الْمُعَدُّ لِقَطْعِ دَابِرِ الظَّلَمَةِ

أَیْنَ الْمُنْتَظَرُ لِإِقَامَةِ الْأَمْتِ وَ الْعِوَجِ

أَیْنَ الْمُرْتَجَى لِإِزَالَةِ الْجَوْرِ وَ الْعُدْوَانِ


کجاست آن مهیّا گشته براى ریشه ‏کن کردن ستمکاران،

کجاست آن‏که براى‏ راست نمودن انحراف و کجى به انتظار اویند،

کجاست آن امید شده براى از بین بردن ستم و دشمنى
پاسخ:
انتخاب خوبی بود...
واقعن آدم با خوندن این عبارات فقط ذهنش یک سمت میره.
الهی بمیرم :(
دهنی دستگاه تنفس حتی اندازه شم نیس... براش بزرگه :( :( :(

بأیّ ذنبٍ قتلت؟؟؟ :(
پاسخ:
:((((((((((((((((((((((((((((((((
این جنایت ها واقعن نشون دهنده نزدیک بودن آخر کار رژیم صهیونیسته. وقتی دموکراسی به نفع خودشون نیست بهش میگن choose bad leader. وقتی به نفعشونه میگن choosing with people.
پاسخ:
دیباگ... :|
ur comment got me

  • واقعیت سوسک زده
  • همان که نقاش فقر گفت ...
    پاسخ:
    واقعن.
  • منور الفکر
  • سپاسگذارم از گرمایی که بخشیدید...
    ------------
    بزرگ شدنمان را نمیدانم ولی برای خدا ماهمیشه همان کوچولوهای محتاج هستیم که تا بخواهد بهمان اخم کند جانمان درمی آید چه برسد به دعوا وخشم وقهر! خودش میداند
    پاسخ:
    فدای اخم هاش :)
    عکس خیلی خیلی ...

    خدا لعنتشون کنه ...

    +نقاش فقیر هم عالی بود
    پاسخ:
    خیلی...
    خدایا....هیچ راهی نمانده جز ظهور حضرت ولی عصر عج....

    اللهم عجل لولیک الفرج....
    پاسخ:
    همیشه به همین می رسم.
    آمین.

  • andishe اندیشه
  • اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و

    المستشهدین بین یدیه....

    خدایا ؛ دل امام زمان ما رو آروم نیگه دار با این حوادث

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    " ذکر صلوات جهت آرامش دل مولایمان حضرت بقیة الله الاعظم "

    خدایا توفیق شهادت در رکاب مولا را قسمت ما نیز قرار بده
    پاسخ:
    سلام.
    آمین به دعاهاتون
  • ...:: بخاری ::...
  • پاسخ به عطش:
    خیلی خیلی ممنونم.
    سلام

    این مطلب به نام شما در پست *برگزیده ای برای غزه* منتشر شد....

    http://zareh.blog.ir/post/522

    یا علی
    پاسخ:
    سلام.
    همیشه لطف شما مایه مسرت ماست.
    یاعلی
  • حسین کریمی
  • ....
    پاسخ:
    .../
  • منور الفکر
  • گرمایتان را به سوگواره شیخ شهیدمان ببخشید
    پاسخ:
    خدمت می رسیم ان شالله
    چیزی جز این ندارم:
    اللهم عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان...
    پاسخ:
    آمین...
    سلام
    رفاقت به سبک حبیب2
    روز شد
    پاسخ:
    سلام.
    چندین روز نبودم.
    ممنون از دعوت. ان شالله حتمن خدمت می رسیم.

  • مسعود دهقان
  • سلام
    قالب شمس الشموس به صورت رایگان برای وبلاگ های سیستم بیان آماده دریافته...خوشحال می شم ببینید و استفاده کنید.
    یا حق
    پاسخ:
    سلام و خوشحالم کردید.
    سلام

    مقصود از غلبه حق بر باطل چیست؟

    http://sandooghche.blog.ir


    همراه با ترجمه انگلیسی....
    پاسخ:
    سلام.
    به به :)
    http://pouke140.blog.ir/1393/05/18/%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%B1-%D8%AD%D8%A8-%D9%88%D8%B7%D9%86
    پاسخ:
    نایس.

    الهی بمیرم
    آخه این خیلی کوچولواه......این ماسکشم کل صورتشو گرفته
    اصلا دل آدم کنده میشه

    هی وای از این جنگ.....که آدما رو از گرگم بدتر میکنه
    پاسخ:
    گرگ؟
    بنده خدا گرگ.
    سلام
    عاجزانه خواهشمند است مطلب زیر خوانده و آن را نشر دهید:
    مأموریت جوان مؤمن انقلابی برای پیشرفت کشور
    http://farsi.khamenei.ir/others-report?id=27137
    پاسخ:
    سلام.
    ان شالله.

    بلبلی دیدم که با گل صحبتی بسیــــــــــار دارد

    می کنـددرگوش گل هر آنچه در منقـــــــــار دارد

    گاه ثنا گوید به گل، گـــاه درخفـــا بوسد به گل

    گاه گله دارد زگـــــل، اینکه چرا گل خـار دارد؟

    گل چو بشنید این سخن، خندید و گفت او را به طعن

    هر که طی کرد راه عشق،گفت پیچ و خـم بسیار دارد

    زندگانی را بسـی تلخـی و شیریــــــن با هم است

    طـــالب گنـج را ندیدی دوسـتی با مــــار دارد؟

    گفت در قـرآن خــدا((لقــد خلقنـــا فی کــبد))؟

    یک نفر پیدا نشد کاین آیــــه را انکــــار دارد.
    پاسخ:
    .....
  • سیدمهدی مشهدسری
  • مرگ بر اسراییل
    مرگ بر آمریکا
    تف بر بی غیرتی کسانی که چشمشان را بر این جنایات می بندند
    پاسخ:
    آمین؟ تف؟ دست و جیغ و هورا؟

    سلام مشتی
    شرمنده که بی دعوت اومدم به محفلتون ولی ....
    اومدم که دعوتتون کنم به خوندن چند تا مطلب
    و این بار ...

    الگوی من آن زن برهنه است نه تو آقای شهید ...
    تقوایی که به تقی ، وا می رود ...
    قرآنی که می خواندیم ...
    عمل نکنید ...
    با تو‌ام ای من...
    و ...


    http://nishtar.ir/


    منتظرتون هستیم
    یا زهرا (س)
    پاسخ:
    سلام.
    دعوت در کار نیست همه اینجا صاحب خانه اند.
    ممنون از دعوت شما. ان شالله خدمت می رسیم.
    یاعلی
    سلام.
    منتشر شد...

    معرفی کتاب :

    انتظار...عامیانه،عالمانه،عارفانه.

    http://heyateketab.blog.ir/post/118
    پاسخ:
    سلام و متشکر.
  • یکی نیست بگه...
  • آخه یه مشت آدم جمع شدین همش میگین غیر انسانی غیر انسانی
    خوبه آدم یخده فکر کنه
    یخده...
    پاسخ:
    (واحد اندازه گیری آدم ها «مشت» نیست.)
    خوبه آدم یخده فک کنه بله.
    یخده...

  • ...:: بخاری ::...
  • پاسخ به ذره و مدادمغزی:

    هستیم. مشکلی که نه ولی شبه مشکلی بود که چند روز ما را دور نگه داشت از این وبلاگ.
    همه ببخشید.
  • ...:: بخاری ::...
  • پاسخ به ناشناس:
    تو بلاگ خودتون هم عرض کرده بودم. پنج دقیقه وقت خواستم. یکمی برام سوال و جواب این مدلی کامنتی سخته.
    ممنون میشم.
  • ...:: بخاری ::...
  • پاسخ به زرافه نامه:
    ممنون.
    منتشر هم شد.
    یاعلی.
    با عرض سلام و تاسف
    مثکه باید یخده توضیح بدم:

    ما هر روز کلی گاو و گوسفند و مرغ سر می بریم، تازه شتر ها به کنار
    اما کسی نمیاد بگه غیر انسانی

    طبق عقیده یه یهودی غیر یهود آدم نیستن
    پس هر چقدر هم که ما داد و فریاد کنیم یا مردم غزه ناله و ضجه بزنن
    براش اندازه بع بع یه ببعی اهمیت داره؛ نه بیشتر
    در واقع هرجور نگاه کنی کار اون از نظر خودش کار زشتی نیست، پس غیر انسانی هم نیست؛
    اگر هم با عقیدشون مشکل دارید، پس باید بحث اعتقادی کرد و هرکسی میدونه توهین قبل از بحث کار زشتیه (غیر انسانی هم هست!)

    یخده فکر...
    پاسخ:
    + تاسف!!!! این تاسف جای تحقیر داره. ولی خب من این کارو نمی کنم چن شما واس خودت محترمی و شان داری و منم این شان رو رعایت می کنم. چشم.

    اما حرفاتون:
    irrelative
    ضمنن، آدم کشی در هر دینی غیر انسانیه. حالا یهود یا اسلام! :)

    + توهین قبل از بحث خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ! ته خنده بود! به نظرتون ما سی ساله داریم چی کار داریم می کنیم؟!! (حالا باشه مثلن مثلن مثلن به قول شما بحث نکردیم و حالا قراره بحث کنیم) بعد یهود(که به نظر من ربطی به یهود نداره و قضیه صهیونیسته نه یهودی) میاد میگه، عـــــــــه راس می گفتینا، رفتار ما غیر انسانی بود. ببخشید. دیگه زن و بچه نمی کشیم. دیگه آدم نمی کشیم. شرمنده. آره؟! تا حالا که این همه آدم کشتیم متوجه نبودیم آدم کشی کار بدیه. چن فک می کردیم هیچکی غیر ما آدم نیس. شرمنده اخلاق ورزشی تون شدیم. الان فهمیدیم آدم کشی کار بدیه. بچه دو ماهه رو کشتن که نه سربازه نه حتی تو سیاست جایگاهی داره کار بدیه. الان که با شما بحث کردیم تازه متوجه شدیم. ببخشید انسان ها.
    نتانیاهو هم پیام بده که عذرخواهی بی المللی کنه لابد.

    اخه بابا یخده فکر...
    سلام بخاری جان، حرف شما درست و متین... منتها آقای "محسن" رو مسخره نکن خواهر... از یه لحاظِ دیگه ینی یه جورایی به یه عینک دیگه، داره راس میگه. حس میکنم متوجه منظورش نشدی خواهر
    پاسخ:
    سلام.
    نقطه.

    واااااااااا!!
    پاسخ:
    :)))
    سلام
    تبریک به خاطر پیروزی مقاومت غزه....
    پاسخ:
    سلام.
    شما اولین نفری بودید که بابتش دلمو شاد کردید.
    ممنونم.

    از کجا انقد مطمئنی که تو بحث میتونی همه رو قانع کنی؟
    از کجا تا این حد خودتو طرف حق می دونی؟

    بحث سالم یعنی بحثی که من فکر نکنم حتما خودم حقم و طرفم هرچی میگه اشتباس، یعنی بحثی که من میام یا قانع بکنم یا قانع بشم؛ والا این بحث سالم یست، بالتی هی احسن نیست، اسمش یه چیز دیگس که گفتنش توهین به محضر شماس

    این اولا، دوما یه یهودی هیچ وقت قانع نمیشه، آیا تو ممکنه توی بحث با یه گوسفند به این نتیجه برسی که طرفت درست میگه؟ ضمنا اگر کشتن انسان تو هیچ دینی درست نیست، کشتن گوسفند چی؟

    سوما یهود صرفا یه دین نیست، یه نژاده، واسه جذاب نبودنش نیست که یهودیا فقط از ازدیاد نسل زیاد میشن
    این کلیمیای ایران که میبینی در واقع دارن خاله بازی می کنن

    قبلا هشدار داده بودم که قبل از حرف زدن(تایپ کردن) یخده فکر!
    پاسخ:
    سلام علیکم و رحمه الله.

    ببخشید، شما فازت چیه اخوی؟

    من یه بار قضیه رو تکرار کنم: من گفتم اعمال یهودی ها غیرانسانیه چون مخالف با قواعد انسانیه.(حالا قواعد دینی فرهنگی سیاسی حقوقی اجتماعی عاطفی) بعدشما فرمودی که نمیشه قبل از اینکه با یهود بحث کرد بهشون گفت غیر انسانیه. این توهین به اون هاست چون که اونا این حرکت رو بد نمیدونن که حالا انجامش ندن، یا انجام بدن و توبیخ بشن. درسته؟ این شکلی بود دیگه؟ مثل وقتی که ما شتر و گاو و گوسفندمی کشیم و کسی نمیگه غیر انسانی. چون این عمل رو مخالف قوانین انسانی نمی دونیم. این کارو بد نمیدونیم. اونام چون بقیه رو گاو گوسفندم حساب نمی کنن و فقط خودشونو آدم می دون، پس می کشن. درست شد قضیه؟ (حالا من که اینطوری فهمیدم. اگه غلطه خب فهم منه. باید اصلاح بشه لابد.)
    حالا این شد صورت مسئله. این پایینم میشه حرف من:
    + اگه من ایرانی، مسلمون، آمریکایی، مسیحی، گوسفند و شتر و گاو بکشم نه خودم و نه آمریکایی و نه یهودی هیچ کس نمیگه عمل غیر انسانی انجام دادم. اگه من ایرانی شیعه جعفری یه آدم بکشم همون یهودی میاد به من میگه عملت غیر انسانی بوده.(کی میگه نمیاد نمیگه؟ پس این همه یهودی که تو عالم دان فریاد همین غزه رو میزنن کی ان فضایی که نیستن. پس یهود این کار رو قبول نداره. اینطور نیست که شما می فرمایید یهودی ها غیر از خودشون رو آدم حساب نمیکنن و نمیدونم آدما با گوسفند فرقی ندارنو آدم کشتی انگار گوسفند کشتی و اینا.) تو قرآن هم داریم که  قوم یهود منع شدند که پیامبر بکشند. تو اعمال دین یهود هم جزو محرمات شون هست که خون نریزند. پس دین یهود قتال رو منع کرده با این شواهد.
    این توضیحات از این باب که شما هی اصرار و تاکید داری روش.

    + بحث سالم... برادر محترم، چناب آقا محسن یا بروبچ یا هرچی، قبل اینکه من و امثال من، یا شما و مثل شما بحث کنیم سر این مسائل، مکتب من با مکتب یهود داره بحث می کنه. تو همین بحث هم یهود رو به خاطر اعمال حال حاضرش به عمل غیرانسانی محکوم میکنه.
    این بحث بین مکاتب رو از کجا می فهمیم؟ غیر از علم کلام جدید که صریحا رف از این مسائل توش به میون میاد نمونه های بارزتر هم داریم: رهبر جامعه اسلامی، جناب آیت الله خامنه ای، به عنوان نماینده سیاسی اسلام در دنیای حال حاضر و یکی از بالاترین مراجع فقهی و فکری و این و اون و الخ، به این اعمال می گه غیر انسانی. اعمال یهود رو محکوم می کنه. شدت این اعمال رو شدت نزدیکی اون ها به سقوط می دونه. حرفی که من اینجا زدم، میشه گفت هیچی نباشه تکرار حرف ایشون و چنین افرادی است. حرف شما چه معنایی داره اون وقت؟ رهبر به عمل یهود میگه غیر انسانی،(با صفات مشابه) منم میگم. شما چی می فرمایید؟ شما می فرمایید نمیشه به اونها فهموند که عمل تون غیرانسانیه، باید باهاشون بحث کرد قبل از اینکه محکومشون کرد، (تازه بحثم کنی نمی فهمن.) اما نباید بهش گفت غیرانسانی؟
    بعد گیریم من اشتباه کردم. این همه عالم و آدم که دارن مرگ بر اسرائیل میگن، اینا هیچ کدوم درست فکر نمیکنن یعنی؟! حتی افرادی مثل رهبر که ما افسار فقه و سیاست مملکت مون رو دادیم دست ایشون، در همین حد هم تدبیر ندارند که به این اعمال - بر اساس حرف شما ـ نگن غیر انسانی و محکوم نکنن؟
    (بعد اون وقت بحث شما سالمه؟ سواله ها صرفن.)
    + خب البته یهود هم دینه و هم نژاده. ارتباطش با غیرانسانی بودن کشتار مردم غزه رو نمی فهمم. شرمنده ام.
    (ادبیات تون درباره کلیمیان ایران درست نیست به نظرم. شما دارید میگید به عمل یهودیا نگیم عمل شون غیرانسانیه. در این حد تیریپ انسانیت داره حرف تون. بعد به عقیده یه سری آدم(که عقیده غلطی هم نیست) می فرمایید خاله بازی؟ حالا چون یه سری آدم هستن که تحریفات دین شون رو کنار می ذارن پس خاله بازی می کنن؟

    + شما چرا فکر می کنی که داری درست فکر می کنی؟ که هی می فرمایید یه خرده فکر؟ یعنی هرکسی که مثل شما فکر نمیکنه پس فکر نمیکنه؟ خب اینو که منم می تونم بگم.


    خون خودتو کثیف نکن
    اینهمه ناراحتی نداره که
    صلوات بفرس
    (اگه انتظار جواب داشتی فکنم نا امیدت کردم، زیاد نوشته بودی حال نداشتم همشو بخونم)
    پاسخ:
    خخخخخخخخخخخخخ دفه اول که کامنت شما رو دیدم همینو گفتم. زیرش نوشته بودم:«سلام. باشه.» بعد دیدم نه زشته آدم کامنت یکیو نخونه.
    راستی، شما که نخوندی من چی نوشتم. چرا قضاوت می کنید. خوب نیس آدم قبل حرف زدن قضاوت کنه.(غیر انسانیه؟)
    نه راستش بخدا قسم انتظار جواب نداشتم. و راستش تر خوش حال شدم که نخوندید. بعضی پاسخ های کامنتا فقط بایستی نوشته بشند که بقیه که وسط حرف می رسن بخونند بفهمن قضیه چی بوده. نه خود اون آدم. دلیل تبدیل «سلام، باشه.» به اون پاسخ طولانی همین بود. چون شما که اصن واست فرقی نداره بخونی یا نخونی. مسئله منم که بنویسم یا ننویسم، مسئله اونیه که میاد میخونه.

    + تو پرانتز: چقد زندگی بعضی آدمای دوروبرم عوض شده. ی وقتایی(شاید از رو خباثت) خوشحال میشم می بینم خودم اندازه دوروبریام عوض نشدم. حداقل تکلیف بقیه باهام معلومه. و حداقل نمی پرم به کسی.
  • یکی از برابچ
  • سلام بر شما
    تضاد عقل و احساس همیشه ضربه زده
    یا احساست را کنترل کن یا کار هر کس بز نیست خرمن کوفتن...
    (مخلص کلوم: نمخواستم برنجی آبجی)

    بعضی از انسان ها خودشان را بالاترین می دانند، همه را به جز خود حیوانات بی ارزش میخوانند، لذا حاضر به شنیدن هیچ حرفی از بقیه نیستند
    خدای متعال می فرماید: إن شر الدواب عندالله الصم البکم الذین لا یعقلون

    مشکل اینجاست که طرفِ بحث، اعتقادی به شدت نا عاقلانه دارد، اگر به فطرتش رجوع کند به وضوح اشتباهش را می فهمد، ذره ای انصاف به خرج دهد مسأله حل است
    این میشود که حتی با یقین درونی هم آدم کشتنش می شود غیر انسانی، ناف انسان را با اشتباه بریده اند و کسی که به خیال خودش هیچ اشتباهی نمی کند و فقط با استناد به یک سری نامعقولات زندگی میکند که فقط و فقط برایش تکرار شده تا پذیرفتنش آسان شود؛ تمام زندگی اش غیر انسانی است، راه رفتن و غذا خوردنش هم غیر انسانی است، حالا چه برسد به اینکه آدم بکشد...

    تو کمانک: آدمهای دور و برم ...؛ نه اینکه عوض شده باشند،نه؛ من فکر می کردم جور دیگری باشند، اما حالا معلوم شده که نه، فضاحت بیشتر از این حرفهاست! قربان خودم که از همان اول همان دوتایی که بودم هستم

    ومن الله التوفیق
    پاسخ:
    سلام.
    عقل و احساس رو متضاد هم نمی دونم. معمولن مکمل کار می کنن.
    آیه ای که فرمودید به گفتارتون مرتبط نبود.
    ناف انسان را با اشتباه نبریده اند.
    ضمنن، پاراگراف سوم شما تایید حرف های من بود نه تایید حرفهای خودتون. حالا خود دانید.
    دوباره ضمنن، اینکه کسی حریم خصوصی افراد رو رعایت کنه و بگه خصوصی های افراد دیگه برای من مهم نیست  و نباید باشه، سکولاریزم نیست.
    بیرون کمانک: شما دوتا نبودی. دوتای دروغگو و متظاهر بودی. اولا خودت رو دو تا معرفی نکردی و ثانیا به دروغ گفتی که نخیر من دو تا نیستم و ثالثا با غلط اندازی تظاهر کردی که یک اولت با یک دومت فرق داره.
    مطمئنم قبلنم گفت. اینجا ی وبلاگه. مث میلیون ها وبلاگ دیگه. حرفامو می زنم و حرف بقیه رو می شنوم و باهم ر همین وبلاگ و محتواش حرف می زنیم و همه مدل حرفی هم می زنیم. ولی اینکه یکی بخواد «جو بده».... شرمنده. دیگه لبخندی وجود نداره.

    یاعلی.
    خخخخخخخخخخ لبخند حساب نمیشه ها

    حداقل خیلی ملیح نیست
    پاسخ:
    اشکالی نداره! همین که اخم محسوب نمیشه...!
    + خصوصی تون رو خوندم. تا ته.
    + «باید» روشن بشه که منظور اون پست، شما نبودید.
    + این همه بگم از روی طبع رد کردن همه چیز(که ندارم) نبود. از روی این بود که تابحال تجربه نکردمش. هرچی بوده همینشکلی بوده که توصیفش کردم.
    ممنون.
    یاعلی.
    http://pouke140.blog.ir/1393/06/23/noghtekhakestari
    پاسخ:
    خدمت می رسم.

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی