بخاری

می توان سوخت اگر امر بفرماید عشق...

بخاری

می توان سوخت اگر امر بفرماید عشق...

بخاری

حالا پاییز است
من سردم است
این «دوستت دارم»
کلمات کدام فصل اند؟
(م.مؤید)


+ نوشته های بخاری وقف عام شده اند.
شما هم در این وقف سهیم باشید؛
بخوانید و به نیت وقف منتشرش کنید.

نقشه

امسال خیلی سخت گذشته بود. دیدم دلم تنهاست. برش داشتم بردمش چند جا بگردانمش. این طور شد که ده دوازده روزی با دلم مسافرت بودیم.

قرار گذاشتم به دلم خوش بگذرد. گفتم این همه امسال حرف مرا گوش کرد. این همه گفتم «حالا نه» و گریه نکرد. این همه گفتم « ساکت» و دم نزد. حالا حرف هاش را بشنوم. خواستم خاطره بشود. خواستم از سفرمان بنویسم ولی هر بار به هزار و یکی دو بهانه دلم نوشتن را انتخاب نکرد. هر بار بیخیال از کنار دفتر و کاغذ گذشت. عوضش عکس گرفت. دلم هی از همه چیز عکس گرفت. چندین بار بی هوا با ذوق دکمه دوربین گوشی را فشار داد. منتهی بیشترشان را پاک کرد. عکس که می گرفت، تندی نگاهش می کرد و دور و برش را می پایید، آخرش طاقت نمی آورد و از شرم نگاه های نامرئی ناشناخته چشم های هیولایی دور و برش، سریع delete را لمس می کرد و نفس راحتی می کشید. آشفته بود. می دانست که نمی گذارم کسی عکس هایش را ببیند. می دانست برایش «خصوصی» درست کرده ام. ولی باز انگار تن لختش را از نگاه کسی قایم کند، چشم هاش دو دو می زد و گیج بود تا وقتی عکس از حافظه دوربین حذف می شد و آرام می گرفت. دلم مریض شده. مثل آدم ها شده. دلم مثل این آدم ها که کسی زخم شان می زند و بعد از آن تا آخر عمر از ریسمان سیاه و سفید می ترسند شده؛ دلم شرمش می شود با کسی حرف بزند. انگار ساواک دنبالش کرده، تا یک کلمه به مرز خصوصی ها نزدیک می شود سریع نفس می زند رو بر می گرداند و همه جا را ـ نگران ـ می پاید و بحث را عوض می کند.

فومن همه اش به همین حال گذشت؛ ماسوله هم؛ مریض شده بود و انگار لاعلاج... این شد که بردمش مشهد الرضا.

حالا عکس های خصوصی اش دانه دانه اشک می شوند می ریزند روی زمین سرامیکی حرم. لبخند می شوند می ریزند توی صورت مادری که بچه اش گم شده بود و حالا پیدا شده. اذن دخول همه ملتمیسن دعا می شوند جلوی باب الجواد. الحمدلله می شوند سمت گنبد طلایی.

قبل تر ها وقتی دلم می رفت گوشه اتاق عالم زانوهاش را بغل می کرد اشکی و بغضی به دور و برش نگاه می کرد و ساکت می ماند، بلد نبودم حالش را خوب کنم؛ دیالوگ نداشتم سر صحبت باز کنم و از غصّه اش سر در بیاورم؛ بلد نبودم چه کارش کنم... الان می برمش حرم؛ دکتر.

 

  • فاطمه قلی‌پور

نظرات  (۵۳)

سلام
مطالب خوبی گذاشتی ولی تعجب میکنم چرا اینقدر بازدیدت کمه
می خوام یه روش خوب بهت معرفی کنم واسه بالا بردن بازدیدکنندگان وبلاگت
برو تو سایت 24 آی پی عضو شو بعد رو گزینه کسب امتیاز کلیک کن بعد امتیازات رو به وبلاگ خودت اختصاص بده بعد می بینی که چجوری بازدید وبلاگت بالا میره حتما امتحان کن
اینم آدرسش
www.24ip.ir
پاسخ:
و علیک السلام.

خوش به حال دلت که یکی هست ببردش مشهد، پیش امام رضا(ع) ... :(
ولی دل من چی؟! :(
بیچاره کسیو نداره که ببردش حرم... :(
پاسخ:
همه دلا خود آقا رو دارن.
  • مسعود دهقان
  • زیبا بود....
    زیارت قبول
    ما که اونجا ندونسته نائب الزیاره بودیم ولی زیارت خودتون برای خودتون هم قبول
    پاسخ:
    خدا رو شکر. زیات ما که قابل قبول شدن نیست. مگر به دعای شما...
  • واقعیت سوسک زده
  • سلام
    زیارت قبول ...
    پاسخ:
    سلام.
    ان شالله قبول حق :)
  • خارج ازچارچوب
  • سلام
    این روزا همه پیش امام رضان!
    زیارت قبول
    پاسخ:
    سلام.
    از لطف و کرم آقاست.
    سلامت باشید.

    زیارت قبول.
    پاسخ:
    جای دوستان خالی.

    خوشا به حال دلان
    نوشین لبان
    خوشین حالان
    و
    جان جانان
    پاسخ:
    :)
    هر جا سؤال شد که دلت در کجا خوش است
    بی اختیار بر دهنم مشهدالرضاست..
    پاسخ:
    ای جانم ای جانم
    آخیییی قربون دل بخاری...
    اما خوب جدن خوش به حالش تو رو داره که بش برسی،فک کنم دلم حسودیش شد....
    لطفن همیشه برس بهش .
    چقد قربویش برم این روزا دوروبرم زائر آقا بوده خوب منم دلم میخاد خوب...
    من که کلی یادم بود تو رو تو حرم شاهچراغ کلی هم چسبید جاتون خالی،
    حرم خونم زیادی اومده بود پایین. انشااله که نائب الزیاره منم بودی.
    خود آقا مراقب دل مهربونت باشه.
    زیارت قبول.التماس دعا.یا علی



    پاسخ:
    لبخند و لبخند و لبخند
    زیارت قبول.
    پاسخ:
    سلامت باشید. قبول حق.
  • افشین پارسائیان
  • زیارتتان قبول.
    پاسخ:
    سلامت باشید. قبول حق.
    هی....
    اصلا نمی دونم این دل لامصبم چی می خواد....ینی شایدم می دونم.......
    پاسخ:
    خدا می دونه بسه.
    سلام

    ممنون از ابراز هم دردی شما....

    خدا رفتگان شما را هم قرین رحمت خویش و با اهل بیت علیهم السلام محشور کند...

    یاعلی
    پاسخ:
    سلام.
    کم ترین کاری بود که از دستم بر میومد.ببخشید.
    سلامت باشید.
    یاعلی
    اللهم ارزقنا ...

    سلام
    زیارت قبول
    پاسخ:
    سلام.
    متشکرم.
  • ...:: بخاری ::...
  • پاسخ به تک نویسی:
    می فهمم.
    بد.
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • زیارت تون قبول
    یکی از اون نفس هایی که در جوارشون کشیدید رو فوت کنید پای همین کامنت بهم
    :(
    پاسخ:
    آقا فوتت کنه (^__^)
    ان شالله قسمت همه بشه.
    خدا که به ما لطف کرد...
  • خارج ازچارچوب
  • خیلی قبول باشه....
    خوش به حالمون امام رضا داریم
    پاسخ:
    خوش به حالمون... :)
    سلام...
    دعوتید به......

    معرفی کتاب:

    *گل سیمین...*

    http://heyateketab.blog.ir/post/122
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از دعوت

  • فانوس جزیره
  • سلام علیکم
    التماس دعا ...
    عاقبتتون بخیر / یاابوتراب
    پاسخ:
    سلام علیکم و رحمه الله
    متشکر از دعاهای خوب
    یاعلی
    در حرص ما سهیم شوید
    پاسخ:
    میام ان شالله.
  • مسعود دهقان
  • سلام
    ولادت خواهر خورشید، دختر آفتاب، حضرت معصومه سلام الله علیها مبارک
    پادکست بهشت قم، راز زیارت نامه...آماده است...بشنوید که اگه توفیق زیارت پیدا کردید عارفا بحقها باشه
    یا علی
    پاسخ:
    سلام و ممنون از لطف شما. بنده هم تبریک می گم.
    حتمن در اولین فرصت سر میزنم ان شالله.
    یاعلی.
    عیدیتان محفوظ است در مکتب خانه
    پاسخ:
    چه دوست داشتنی :)
    ممنونم.
    خدمت می رسم ان شالله در اولین فرصت. مقداری سرگرمم.شرمنده دوستان.

    می ترسم....

    http://taknevisi.blog.ir/
    پاسخ:
    خیلی ممونم...
    همیشه از شما ممنونم.

    سلام
    خوش به حال شما ها که با امام رضا دوستید

    میگن وقتی اذن دخول خوندید، باید اشکتون بیاد یا حال و هواتون عوض بشه تا معلوم بشه امام اجاه دادن
    ولی امام هیچ وقت به من اجازه نمیدن، شاید گاهی
    یه دفعه انقد اذن دخل خوندم تا ددم داره وقت نماز میگذره، هی خوندم و هی اجازه ندادن، آخرش گفتم میام یه نماز میخونم و میرم، تو نمیام که ناراحت نشین

    خوش به حال شما ها
    فک کنم فقط یهودیا نیستن که غیر خودشونو انسان نمیدونن
    پاسخ:
    + علیک سلام.
    + امام رضا از رو رافت با ما دوستند. نه ما با ایشون متاسفانه. خوش به حال اونا که دوستند.
    + نظری درباره کامنت تون ندارم.به نظرم ربطی به من نداشت خاطرات شما با امام رئوف. صرف «شنیدن» خودنمش بهرحال.
    + هرطور دوست دارید فکر کنید. به من مربوط نمیشه.
    معرفی کتاب:

    یک فانوس روشن.... "

    وبلاگ : تا اینجا خواندم...."

    http://baketab.blog.ir/post/26
    پاسخ:
    سلام.
    متشکر از اطلاع رسانی
    سکولار که میگن همینه ها
    اون وخ میگن ما شیعه ایم
    اومانیسم هم اینطوری رفتار نمیکنه
    با این حال چشم
    دیگه بی ربط حرف نمیزنم
    پاسخ:
    دیگه واقعا: سلام. باشه.
    بذارین این‌قد راه برن تا مخ‌تار بشید!
    پاسخ:
    جالب!!
    راستی دارم میرم محله قدیمی. بعد 15 سال :)
  • ...:: بخاری ::...
  • پاسخ به محمدمهدی حیدری:
    کاش میشد...
    دلم ی حالی شد.
    اسلام علیک یا سلطان یا علی ابن موسی الرضا مرتضی
    پاسخ:
    سلام جناب پیمان :)
  • ...:: بخاری ::...
  • پاسه به منوالفکر:

    بیشتر از این شرمنده ام نکنید... :(
    راستی زیارت قبول :))
    پاسخ:
    سلام.
    افسانه جان شناختمتون. منتهی من اصن لاین ندارم... :||||
    به آقای ارمیا خیلی سلام برسونین :((((((((((
    سلام، خیلی حیییییییف شد :(
    پاسخ:
    سلام.
    خیر باشه....
    سلام مجدد
    ببخشید کدوم شبکه ها هستید؟؟ میخواستیم برای یه کار فرهنگی ازتون کمک بگیریم، کلا کدوم شبکه ها میشه پیداتون کرد و کمک گرفت؟؟ و اینکه کسی رو سراغ دارید که راهنماییمون کنه؟؟
    پاسخ:
    سلام مجدد.
    لیست همه شون تو صفحه «اینجا هستم» وبلاگ هست.
    سلام
    عید مبارک تان...ممنون از حضورتون...

    هدیه ذره سخنی زیبا از آقا امام رضا علیه السلام است که به شما تقدیم می شود:

    هر کس از خدا بهشت بخواهد و در برابر سختی ها پایداری نورزد بی گمان خود را ریشخند کرده است.
    البحار 78/356



    هر کس از آتش به خدا پناه برد، امّا خواهش های دنیوی را وانگذارد خویشتن را به باد ریشخند گرفته است.
    منبع : البحار 78/356
    پاسخ:
    سلام.
    عیدتون مبارک :)
    سلام
    یادت....
    همیشه...هست



    ....

    http://taknevisi.blog.ir/
    پاسخ:
    سلام....

    عیدت مبارک :)
    پاسخ:
    ممنوووووووووووووووووووووووووون! :)
    چ باحال!
    بچگیامون باحال بودا خخخخ
    + من پفک نمکی دوس نداشتم :|
    بچگیامون ؟!
    مگه تو الآن چند سالته ؟!!!
    شوخی میکنم
    (:
    آره واقعاً ، یادش بخیر
    +
    واقعاً پفک نمکی دوست نداری ؟
    پس نصف عمرت تا الآن بر فنا بوده !!!
    پاسخ:
    + 23 سالمه، بچگیام میشه 8 سالگیم مثلن!
    + هم نظر نیستیم! پفک نمکی شوری اش کمه، سریعم خورد میشه. من از بچگی چیبس دوست داشتم! خخخ اونایی که چیپس دوس نداشتن نصف عمرشون به علاوه چند درصد بیشتر بر فنا بوده!!
  • ...:: بخاری ::...
  • پاسخ به خادم الحسین:
    ممنونم. لطف فرمودید. خوشحال میشم باز هم خدمت برسم. حتمن هم این وظیفه رو انجام می دم.
    خوب

    راستی دیگه سری نمی زنی به ما
    می خوام گرهت بزنم به وبلاگم
    بیا نظر مساعدتو اعلام کن
    و ...
    زیارت هم قبول
    پاسخ:
    خیلی ممنون.
    حتمن خدمت می رسم.
    و باعث خوشحالیمه :)
    سلام
    انگار شاید اگه خدابخواد احتمالا ایشالا بلطف امام...
    قراره قرار بذاریم بریم پابوس امام رئوف
    دعا کنید جور بشه، دلم هم باهام بیاد
    اگر نگاهی کردند و حالم عوض شد، اگر اشکی اومد، دعاگوی شماهم هستم؛ ایشالا
    ما که سکولار نیستیم
    التماس دعا
    (میخوام ایندفعه اصلا اذن دخول نخونم!)
    پاسخ:
    سلام.
    اذن دخول بخونید حتمن.
    ما رو هم دعا کنید ممنون میشم. :)
    میگم بخاری گرامی!
    اگر با همین وضعیت بخواید پاییز وزمستان را سر بشه که همه کلبه های مجازی دوستانتان قندیل می بندد!
    کمی گرمایتان را به ما هدیه بدهید...
    پاسخ:
    منورالفکر اول از همه خودم دارم یخ میزنم.
    خیلی ناراحتم از نبودنم. هم اینجا و هم منزل دوستان.
    :(
  • ...:: بخاری ::...
  • پاسخ به مداد مغزی:
    براتون تو یاهومسنجر پیام میگذارم بابتش.
    سلام
    دعوتید به....
    هیئت مجازی کتاب:
    معرفی کتاب :
    شاهرخ ،حُر انقلاب اسلامی...........

    http://heyateketab.blog.ir/post/129
    پاسخ:
    سلام.
    حتمن.

  • ...:: بخاری ::...
  • پاسخ به محمدمهدی:
    نه متاسفانه.
    قم اومدم اره. ولی شرمنده اجابت نشد!
    اره فکر میکنم درست تشخیص داده باشید اگر تو فیسبوک منظورتون هست. اگر ایشون باشه لینکش تو پروفایل بنده هست.
    یاعلی
    باز دوباره خوندم...
    پاسخ:
    من الان میخوام ی جمله اینجا بنویسم که هرجور همه دوس دارن میتونن بخونن:
    همینت خوبه دیگه. همینت. اینه که فرق میزارمت گاهی.اینه که میگم گاهی ب هیچ وجه نشه که هشتی نباشه. چون که یکی از اونا که «باز دوباره میخونه» کم میشه. اینا تازه تعدادشون همینجوری ام کمه.
    الحمدلله.
    {اسمو که دیدم ی جور خوبی بود! هشتی خیلی خوبه :) }
  • محمد مهدی
  • ای بابا. :-|

    نه. تو فیس‌بوک نیست. یه وب‌لاگ ساده‌یجمع و جور است. تازه باز شده. ولی انگار جای دیگری هم وب‌لاگ دارند. هنوز جواب نداده! منتظرمَ‌ش.
    پاسخ:
    پس خبر بدید مام آشنا شیم :)))
    سلام


    دعوتید به خواندن "حقیقی ترین حقیقت "
    پاسخ:
    سلام و ممنون و به روی چشم.
  • منور الفکر
  • خوبید شما؟
    نگران شدیم دیگه واقعا...
    پاسخ:
    خوب که خب الحمدلله فی جمیع الاحوال.
    هستیم. نت نیستم.و ممنون از لطف مدامتون.

    سلام
    مورد عنایت آقا باشید ان شاالله
    پاسخ:
    سلام.
    متشکرم.شما نیز. ممنونم.
  • ارمیا(یی که دوست دارد نبی باشد...)
  • سلام مث همیشه عالی بودید.اومدم خسته نباشید بگم،ببخشین دیر به دیر میام.
    راستی اینجور وقتا ما رو انشالله فراموش نمیکنید،و ماهم دعاگو هستیم،التماس دعا در پناه الله تبارک و تعالی
    پاسخ:
    سلام.
    شما لطف دارید.
    من خودمم خیلی وقته نیومدم بلاگم!!
    محتاج همیشگی دعا هستم.
    درباره پیام خصوصیتون هم راستش عضویت ندارم. اما در اسرع وقت حتمن اطلاع رسانی میشه خخخخ
    یاعلی.
    سلام

    سکوت نکنیم....

    سکوت یعنی خیانت محض....

    http://zareh.blog.ir/post/584
    پاسخ:
    سلام.
    ممنون از دعوت.
    دعامون کنید.
    یاعلی
  • محمدمهدی باقری
  • سلام دوست بیانی من
    ان شاءالله ک خوبی
    اومدم یه پیشنهاد بدم
    امیدوارم موافقت کنی
    از اون جا که مطالب و پست ها در بیان تنها توسط کسانی میتونه لایک بشه که توی سرویس بیان عضو هستن اومدم ازتون بخوام ک تبادل لینک داشته باشیم و مطالبمون رو به هم معرفی کنیم و با هم همکاری داشته باشیم و برای مطالبمون نظراتمون رو بگیم و لایک کنیم
    امید وارم موافق باشید
    اگر موافقید من رو با عنوان " محمد مهدی باقری ، سرباز صفر " لینک کنید و اطلاع بدید که به سرعت شما رو لینک کنم
    ,وبلاگ من
    http://sarbaz0.blog.ir/
    به سرعت
    یه وخ فک نکنید این پیام رو میدم ک شما لینک کنید و بعد خودم لینک کردن شما رو پشت گوش بندازم
    امیدوارم نظرتون مثبت باشه
    الان هم با نوشتن
    نامه ای به تمامی وهابیون و سران خون‌خوارشان
    از همه اینان اعلام برائت نموده ام
    نامه را بخوانید و اگر موافق هستید ک حتما هم همینطور است آن را لایک کنید
    امید وارم با تبادل لینک و همکار موافقت کنید
    پس منتظر جوابتون هستم
    التماس دعا
    یا علی مدد
    پاسخ:
    سلام.
    موافق با لینک کردن هر وبلاگی نیستم. لایک کردن به جای خود اما حتما به وبلاگ شما می آم و اگربا شرایط لینک های وبلاگ بنده موافق بود حتما اعلام حضور میکنم تو برنامه تون. خیلی ممنون.

    یا حضرت روزهای غروب جمعه :

    دلم از هزار راه ِ رفته، بی تو باز گشته است…
    ایوب هم اگر بود، چشم می بست از انتظار آمدنت …
    پاسخ:
    یا فارج...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی