بخاری

می توان سوخت اگر امر بفرماید عشق...

بخاری

می توان سوخت اگر امر بفرماید عشق...

بخاری

حالا پاییز است
من سردم است
این «دوستت دارم»
کلمات کدام فصل اند؟
(م.مؤید)


+ نوشته های بخاری وقف عام شده اند.
شما هم در این وقف سهیم باشید؛
بخوانید و به نیت وقف منتشرش کنید.

نقشه

من امروز بعد از این همه مدت آمدم حرم، و بعد رفتم که نزدیک تر باشم به ضریح برای دعا کردن، و بعد دیدم که در حرم بسته است، و متوجه شدم که «اجازه وارد شدن» با «اذن دخول» کمی متفاوت است. ممکن است شما اذن دخول خوانده باشی ولی اجازه نداشته باشی. آدم باید یاد بگیرد اجازه ورودش با اذن دخولش یکی بشود. و اینکه همین به نظرم باعث می شود به جای اینکه برای خودت برنامه بریزی که « اگه خدا بخواد نماز ظهر بیام حرم» بگویی « بانو؟ میشه نماز منو بیاری حرمت؟»

+ بهرحال از حضرت کریمه ممنونم. یادآوری هایش حرف ندارد.

+ جای همه تان اینجا بودم.

+ بابت کیفیت عکس ببخشید.

 

  • فاطمه قلی‌پور

نظرات  (۴۹)

با سلام و رحمت الله
خیر مقدم عرض می نماییم تشریف فرمایی حضرت بخاری را قم المقدسه .

منم باید یاد بگیرم.
پاسخ:
سلام.
متشکرم :)
ان شالله همه یاد بگیریم.
سلام،زیارت قبول.
آره راست میگی واقعن!!!!باید یاد گرفت...
حس بدیه پشت در بمونی و خدای ناکرده صاحبخونه درو باز نکنه،باید اجازه گرفتن یادم باشه همیشه و هرلحظه...
تذکر به جایی بود از بانو و بخاری ممنون:)))))
همین عکسم هواییم کرد،و نوشتت به شدت حس شتاب زدگیتو منتقل کرد!!!(البته حق می دم)
بانو میشه بزودی زود منو بیاری حرمت!!!
پاسخ:
سلام ممنون!
کافی نت ارم بودما :)
ان شالله بازم تشریف بیارید زیارت. ما که اگه خدا بخواد موندنی شدیم قم. حداقل یه دو سال دیگه. الحمدلله.
زیارت قبول :)
در حرم بانو همیشه به روی همه باز است...
پاسخ:
ممنون :)
بله... دل ماست که یکم حواسش نیست.
اخ جانم
بخاری تو اخر ارشد چی قبول شدی؟شیعه شناسی تهران؟
من نفهمیدم اخه:(
پاسخ:
آره عزیز شیعه شناسی تهران. منتها محل تحصیلش پردیس قمه. واس همینه. قاط نزن خواهشن!! خخخ

سلام
درست می گین ، دوسال است پشت در انتظار دعوتم اما هربار می شنوم که تو در برون چه کردی که درون خانه آیی ...
در جواب حانیه خانم :بله در رحمت باز است و باران رحمت می بارد اما ایراد از ماست که ظرفهایمان را وارونه گرفته ایم ...
التماس دعا
پاسخ:
سلام.
چی بگم والا. خدا همه مونو قبول کنه...
آمین
  • حسین بوذرجمهری
  • قبول باشه
    التماس دعا داریم
    پاسخ:
    سلامت باشید. یادتون بودم. البته تو پست هم گفتم.

    خوش به حالت....
    پاسخ:
    قربانت.

  • بهنازجهعفری
  • درودها

    با احترام دعوتید به دوبیتی[گل]
    پاسخ:
    به به!
    قدم رنجه بهناز خانم :)
    چشم خدمت می رسیم.
  • ...:: زرافه ::...
  • قبول باشه زیارت:)
    باید قدر دانست توفیق این زیارتها را. حتی اگر هم در بسته باشد;)
    پاسخ:
    ان شالله من که بفهمم توفیق چی هس اصلن. حالابه قدرشم می رسیم.

    آخ که چه‌قدر دلم برای صفای حرم حضرت کریمه تنگ شده است...
    سلام برسانید، بگویید می‌آیم، به زودی، اگر اجازه بدهند....
    پاسخ:
    :)
    چ حالی میده آدم سلام رسون حرم باشه :))
  • حسین بوذرجمهری
  • پخش سینمایی ضد صهیونیستی فرشتگاه قصاب. پنجشنبه 21 شهریور. ساعت22.شبکه یک
    سایت شخصی کارگـردان:
    http://soheilsalimi.com/index.
    اطلاعرسانی کنید
    پاسخ:
    افتضاح بود.
    ببخشیدا.
    اصن دلم نمیخواد دربارش حرف بزنم. فقط همین.
    یه بار این ضد حال نصیب من شد
    رفتم در بسته بود
    این تو پس کله زدن البته
    خیلی حرفا توش و خیلی چیزا به آدم یاد میده
    پاسخ:
    خخخ
    ضد حال!!
    البته ما که موندیم تا باز شد.

    سلام
    به روزم با "جیم فنگ"
    دعوتید بانو
    پاسخ:
    سلام. خدمت می رسیم.

    آخ عزیزم دلمان را پرواز دادی.التماس دعای فراوان:)
    پاسخ:
    فدای دل کبوتر تان.
    دعا انجام شد.

  • ...:: بخاری ::...
  • پاسخ به ارمیا:
    نمیدونم چطور خوشحالیمو بروز بدم... الحمدلله... فقط همین به ذهنم میرسه: الحمدلله رب العالمین.
    سلام
    زیارت قبول
    به ما گدایی آموخته اند حتی از پشت درب های بسته...
    پاسخ:
    سلام.
    ممنونم!
    آره اینم حرفیه... کلن ی مدته تو این فکرم که همون دل لیلی از او شوریده تر بود کاملن درسته.
    سلام
    امیدوارم خوب باشید...
    باری دیگه خدا توفیق داد تا برگردم به فضای سایبری و کنار دوستانی چون شما درس پس بدم.پست زیباتون رو خوندم ، من رو یادِ چند روز پیش انداخت که مشهدالرضا ،پابوس اقا بودم،در اوج شلوغیِ حرم و امواج جمعیت، هر وقت دستم رو به سمت حرم دراز می کردم، حضرت من رو خیلی راحت می کشیدند جلو و می چسبوند به دامانشون ...این کوچک ترین جلوه از کرامت این خانواده ست که وقتی کسی دست گدایی به سمتشون دراز کنه،تحویلش می گیرند
    پاسخ:
    سلام
    همه می دونن من همیشه خوبم گاهی بیشتر مگه اینکه خلافش ثابت بشه.
    خیلی خوشحالم برگشتید!
    زیارت قبول! :)
    دعا کنین مارم تحویل بگیرن...(چقد پرروم من.)
    وااااااااااای دلم خواست!
    میخوام برم مشهد! هی هی هی!
    پاسخ:
    من هروخ میرم حرمم بی بی حس مشهد دارم.کلن خوبن این برادر و خواهر. خووووب.... خوبو دوس دارم ته تغاری.
    برگشتم.
    یادم هستی؟
    پاسخ:
    خیلی سر زدم بهت. نبودی.
    میام.
    تنهایی نام دیگر پاییز است هرچه عمیق تر برگریزان خاطده هایت بیشتر
    پاسخ:
    :)
    سلام. خانه نو مبارک. ما با مطالب جدیدی به روز هستیم.
    پاسخ:
    سلام.
    چ عجـــــــــــــــــــــــــــــــب...
    خدمت می رسیم.
  • ...:: بخاری ::...
  • پاسخ به وتر:
    عجـــــب!!
  • ...:: بخاری ::...
  • پایخ به سید ابراهیم فرح بخشیان:
    ممنون از حضورتون
  • ...:: بخاری ::...
  • پاسخ به آقای صفر و نیم:
    آقــــای صـــفـــرو نیـــــــــــــــم.... ینی چی الان این جمله خب....
  • ...:: بخاری ::...
  • پاسخ به جناب میری:
    سلام و خداییییییش باورم نمیشه اینجا بودید!
    راستش فک کردم اینترنتو بوسیدید گذاشتید کنار اصن
    حتمن چشم در اولین فرصت.خیلی ممنون ک قابل دونستید.
    یاعلی.
  • ...:: بخاری ::...
  • پاسخ به آسمون:
    سلام خانم گل.
    اون برگه رو دادم به افسانه.
    لوح رو هم دادم به مهدیه.
    سلام
    دعوتید به یک قرار. . .
    پاسخ:
    سلام.
    حتمن خدمت می رسم.

  • حسین بوذرجمهری
  • سلام
    غیبتتان به نظر موجه نیست
    نیستید؟
    پاسخ:
    سلام.
    هیچ غیبتی موجه نیست.
    نه نیستم حدودن. درگیر رفت و آمد به دانشگاهم و نیز دو تا مجلس عقد همزمان از بستگان نزدیک(در حد کواردینیتر!!) و در اسرع وقت می رسم اینجا. پاسخ به نظرات هم از روی مرام است نه اینکه وقت داشته باشم!
    این هفته همه گرفتاری ها تمام می شود. ساکن که شدم برمی گردم. :)
    :)
    =)
    پاسخ:
    :)

  • سجاد زارعی
  • سلام.تنکس
    پاسخ:
    علیک سلام.
    علیک تنکس :)
    اصن یور ول کام!!
  • میلاد علیدوست
  • سلام. کلیپ زیبا از مدافعان حرم حضرت زینب سلام الله علیها تقدیم به تمام زینبیون
    حق با علی ست
    پاسخ:
    سلام.
    ممنونم.
  • ...:: بخاری ::...
  • پاسخ به آقای صفرونیم:
    سلام.
    من پیام شما رو دریافت کردم. جواب هم دادم تو بلاگتون اما خب انگار باز بلاگفا گشنه مونده بود.
    اگه میشه یه ایمیل بهم بدید از خودتون.
    bokhary.blog.ir@gmail
    کامنت هم براتون گذاشتم دوباره.
    یاعلی.
    سلام
    اینجا رو به روز نمیکنید؟
    پاسخ:
    سلام.
    همین هفته ان شالله.
    :) :|
    یاشمس الشموس
    پاسخ:
    :))
    سلاااااااااااااااااااااااااااام عزیییییییییییییییییییییییییییییزممممم...
    دلم برات خیلی تنگ شده.....
    مبارکه قبولیت گلمممممممممممممممممممم....:))
    خیلی خوشحالم واست...
    :)
    پاسخ:
    سلام خانوم گل :)
    ممنونم عزیز. خیلی بهم لطف داری.
    ی روز قراره هماهنگ کنیم با بروبچه ها بیایم پیش شما.
    همین روزا ان شالله می بینمت :))
    به همه سلام برسون!
    سلام!!!!
    کافی در کافی نت ارم رو تخته کردن آیا؟
    خوب آپ کی دیگه!!!
    پاسخ:
    سلام.
    این هفته ان شالله. :)
  • امیا(یی که دوست دارد نبی باشد...)
  • سلام
    خوبین؟و قطع است را ههای ارتباطی ولی راه دعا همچنان باقی ست پس دعایمان کنید.
    راستی منتظر مطلب جدیدتون هستیم باید چیز خاصی در بیاد که این همه مدت این همه چشم براه داشته .انشالله
    در پناه الله
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام.
    این که شما قابلیت این رو دارید که این همه به چیزی مث بلاگ ضعیف من لطف داشته باشید واقعن تحسین برانگیزه.
    تاخیر فرستادن پست بابت تکمیل پست نیست. بابت عدم دسترسی مستقیم من به اینترنته و کمی هم کمبود وقت و یکمی کمتر هم تنبلی.
     برای نظر خصوصی هم شدیدن مشتاقم. البته با جیمیلم تماس بگیرید و توضیح بیشتری در اختیارم بگذارید ممنون می شم. خیلی خوشحال می شم اگر بتونم کمکی کنم.
    سلام برسونید و دعا بفرمایید.
    یاعلی.
    سلام..
    اینکه همیشه به در باز میخورم یعنی آمد و رفتت مهم نیست
    تو تاریکی و ما نور و این دو را به هم چه!

    تلنگر که نع چیزی شبیه پتک بود..
    آن حوالی بیائید
    پاسخ:
    سلام.
    اعتقاد دارم تنها دلیل تاریکی، نا امیدی است.
    گفتید به در باز می خورید.ببخشید. بی ادبی نباشد. توهین به اعتقاد شما نباشد. اما یادم به یوسف افتاد، که در های قفل روبرویش به اذن خدا باز می شدند. کلید امید یوسف بود که قفل های تاریک روبرویش را می شکست به نظرم.

    خدمت می رسم. خوشحالم  کردید.
    یاعلی.


  • یکی از برابچ
  • با سلام
    تو بندگی چو گدایان به شرط مزد نکن که دوست خود روش بنده پروری داند
    ضمنا:
    موافقم، حتما عوضش کن
    و من الله التوفیق
    پاسخ:
    سلام علیک.
    عکسی که در نظر گرفته بودم بر اثر یک اشتباه پاک شد. مجبورم همینو بزارم متاسفانه.
    چرا ؟ ...

    چرا همه کم رنگ شده اند و چرا همه یادشان رفته یک خانواده اند و باید مثل یک خانواده رفتار کنند ؟

    ... چرا همه یادشان رفته بچه ی خانواده هنوز راه رفتن را یاد نگرفته ؟
    دلم پره ... از همه ی خواهران خانواده ... براداران که دنبال مردانگی خودشان اند این وسط باید یک نفر تاتی تاتی را حداقل یادم بدهد نه اینکه معلولم کند.

    چرا خواهرم؟ چرا ...؟
    پاسخ:
    سلام.
    غمتو نبینیم ابرباد.
    اینطوریام که فکر می کنی نیست. مشکلات همه زیاده . ی چیزایی هم خارج از برنامه اتفاق می افته. همه چی از بی انصافی و بی معرفتی نیست.
    :)
    سلام..
    دعوتید به امتحان!

    پاسخ:
    سلام.
    خدمت می رسم.
    سلام!!!
    فکر کنم هنوزم در زدن یاد نگرفتم.
    پاسخت به پست من بی دل رو یه جواب گرفتم به حال خودم.
    باید بگردم دنبال کلید؛میدونم امیده کلید اما گمش کردم.
    تاریکی تلخه و ناامیدی عاملش یه روز بهم گفت یه عزیز که ناامیدی چه گناه بزرگیه ،میشناسیش.
    کاش بودی نمیگم تنهام؛خدا هست!!! اما راه بلد ندارم


    پاسخ:
    تیک تاک:
    اصن غیر از تو همه چی فانیه.

    حرص نخور.
    سلام
    ممنونم که سر زدید.

    قالبتون خیلی قشنگه!
    لینک شدید

    موفق باشید
    یا علی
    پاسخ:
    سلام.
    لطف دارید :)
    متشکرم.یاعلی
  • ...:: بخاری ::...
  • پاسخ به کفشدوزک:
    سلام خانومی! چشم حتمن خبر میدم. وبلاگتم دیدم (^-*)
    آهان گرفتم چی میگی
    اونم چشم
    سعی میکنم
    پاسخ:
    شکر.

    سلام
    مطلب زیبایی بود...
    خدا قوت
    پاسخ:
    سلام.
    متشکرم :)
    یاعلی.
    سلام بخاری دلم برات تنگ شده بود
    اصلا تو مرام این خاندان نیست در بستن! گاهی حتی صدامن میکنند و نمیشنویم یا خودمون رو میزنیم به نشنیدن!
    پاسخ:
    سلام.
    بله درست می گید. ان شالله ما گوش مون به این صداها باشه...
  • سجاد مؤذنی
  • به نام خدا
    سلام دوستان
    یک موضوع جدّی که اگه دقت نکنیم، مایه‌ی سرافکندگی ما در قیامت خواهد بود ، بدون تعارف
    به نظرتون چرا دیگه هیچ کس حاضر نیست که اسم بچه‌اش رو «غضنفر» بزاره؟!
    (غضنفر: شیر، مرد با صلابت، شجاع؛ از القاب امیرالمؤمنین علیه السلام).
    بله، چون به مرور زمان اینقدر توی جوک‌هامون لقب غضنفر رو مسخره کردیم که
    می‌ترسیم وقتی بچه‌مون بزرگ بشه همه بهش بخندن

    چرا بعضی‌ها به نام‌های مبارک امامان نهم و دهم علیهما السلام، می‌خندن؟!
    چون هرجا معتادی بود اسمش رو می‌ذاشتیم «نقی» (= پاکیزه و تمیز) یا «تقی»
    (آتقی) (= با تقوا و پرهیزگار) و اصلا هم حواسمون نبود که چه می‌کنیم
    اگر تونستید به من بگید که چرا به اجناسی که از مد افتاده می‌گیم «جواد»
    (به آدم پرت میگیم جواتی)؟!!! مگه بین «جواد = بخشنده و با سخاوت» و از
    مد افتادن یک جنس رابطه‌ای هست؟

    چه کسی اولین بار جوک‌های اصغری و اکبری رو ساخت؟ منظورش چی بود؟و...
    ما چرا حساسیت نشان ندادیم؟
    شاید دقت نکرده باشید؛ مدتی داشتند در جوک‌های ترکی، کنیه «ابوالفضل» را وارد میکردند...
    شما را به خدا و خواهش می‌کنم اگه می‌کردید، دیگه این کارها رو نکنید که
    بقیه هم جرأت نکنند که مقدّسات را مسخره کنند و هرکس هم این کار رو کرد
    لااقل یه تذکر زبانی مؤدبانه بدید (جوک، علیه قومیتها اشکال شرعی داره چه
    برسه که اسامی والقاب ائمه هم درش گنجونده بشه).
    حالا هم اگه قبول دارید که این کارها اشتباه بوده و اگه خجالت نمی‌کشید
    از اینکه بقیه بهتون بگن اُمّل، این ایمیل رو برای دوستاتون بفرستید،
    بدون اینکه بعضی از ایمیل‌های دوستاتون رو از فهرست خارج کنید!!!!
    و
    1. اگه ایمیل یا پیامکی حاوی این اسامی مقدس بود، فروارد نکنیم و یا
    اسامی رو حتما تغییر بدیم و به فرستنده هم به بهترین زبان، تذکر بدیم.
    2. اگر در جمعی بودیم که کسی با این کلمات جوکی تعریف کرد یا به نحو بدی
    از این اسامی استفاده کرد، واکنش ما با دیگران متفاوت باشه، طوری باشه که
    گوینده متوجه بشه ما از این کار خوشمان نیامد و این کار درست نیست.
    ممنون که وقت گذاشتید و اندیشه کردید؛ با رعایت این نکته ساده، شاید چند
    سال دیگه خبری از این استهزاء (القاب ائمه) نباشه. ان شاء الله.
    وحرف آخـر:
    فرق اروپایی‌هایی که کاریکاتور رسول خدا وائمه رو میکشن، با مایی که
    القاب آنها را در جوک‌هایمان استفاده میکنیم چیه؟
    پاسخ:
    سلام.
    تذکر به جایی هستش.
    شخصا اصلا استفاده نمی کنم از این لغات. مخصوصا تو شوخی هام.
    ممنون.
  • ...:: بخاری ::...
  • پاسخ به حلال ها:
    + این پست مال تابستونه. موقعی که من قم نبودم. اومده بودم 2 روز برای ثبت نام و کارای دانشگاه.
    + حرفتو قبول دارم.کاملن. ولی خب نخواستم تو بلاگ بیارمش. اون مال خودمه اینم مال بقیس.
    + ممنون :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی