بخاری

می توان سوخت اگر امر بفرماید عشق...

بخاری

می توان سوخت اگر امر بفرماید عشق...

بخاری

حالا پاییز است
من سردم است
این «دوستت دارم»
کلمات کدام فصل اند؟
(م.مؤید)


+ نوشته های بخاری وقف عام شده اند.
شما هم در این وقف سهیم باشید؛
بخوانید و به نیت وقف منتشرش کنید.

نقشه

دهه اول محرم تمام شد. همه هرچه داشتیم گذاشتیم وسط که محرم خوبی بشود. یکی صدایش را وقف ارباب کرد، یکی وقتش را به ارباب داد، یکی خانه اش را به کاروان ارباب سپرد، یکی مالش را خرج ارباب کرد، یکی هم مثل من چیزی نداشت ولی به لطف خودش شد مستمع روضه اش.

روضه ها خوانده شد. اشک ها ریخته شد. حساب کتاب ها صاف شد. نذرها ادا شد. قول و قرار ها گذاشته شد. همه دعا کردیم پای این سفره بمانیم با هر چه که داریم. همه دعا کردیم باز هم لطفش شامل حالمان بشود. همه دعا کردیم و با اشک، مجلس ها تمام شد. شام غریبان هم تمام شد. آخرش هم که شکر؛ آن یکی شکر که مالش شده مال هیئت ارباب، آن یکی شکر که خانه اش شده خانه ارباب، آن یکی شکر که وقتش رفته پای ارباب، من مستمع هم شکر که دلم رفته زیر دست ارباب. همه رفتند. تمام شد. روضه هر شبه و دسته عزای هر شبه جمع شد و رفت. ولی هیچ کس از دل هیچ کس خبر ندارد. هیچ کس از دل من مستمع خراب خبر ندارد. حالا فقط من مستمع مانده ام و دلم.

من؛ و یک جمله از مقتل، که تمام نمی شود برایم...

 

 

 

+ آخ از این پست؛ و یادش هم بخیر...

+ این مزخرف را هم ببینید. بد نیست.(ای خدااااااااااا)

  • فاطمه قلی‌پور

نظرات  (۲۳)

  • ارمیا(یی که دوس ت دارد نبی باشد...)
  • بسم رب الحسین
    سلام
    باعرض قبولی همه عزاداریها و با آرزوی افتادن در جریان معرفت حسینی و رسیدن و دل دریای معرفت و او...
    راستی برام جالب ود که اولین نفری هستم که به این مطلبتون نظر میذارم.انشالله شروعی پر برکت با نام یاد خدا برای بخاری کشور دل باشد.
    پاسخ:
    سلام.
    متشکرم ان شالله از همه قبول باشه.
    خوشحالم کردید.
    درباره پیام خصوصی هم بگم که نرسیده. همینه که میگم اگر ایمیل بدید راحت تر هستش.منتظر هستم.
    یاعلی.

    نمی دونم اگه کربلا بودم کدوم طرفی می شدم. اما الان خیلی خوشحالم که حسینی ام.
    خوب می نویسی مثل همیشه. خوشحالم که هستی
    پاسخ:
    چاکر مونی.
    سلام
    جوابتون به نظر " مونی " رو که خوندم اول به اسم نظر دهنده توجه نکردم فکر کردم نوشتین چاکرمونی (یعنی چاکرمان هستی) خیلی تعجب کردم ولی باز که دقت کردم تازه متوجه شدم اشکال از گیرنده بوده ، لازم دانستم از شما بابت این سوء تفاهم معذرت خواهی کنم .
    موفق باشید.
    پاسخ:
    سلام.
    خخخخخ
    مونی دوست خارج از نتمه. :)
    خواهش می کنم.این چ حرفیه. پیش میاد دیگه. :)
    یاعلی.

    سلام

    +آن مزخرف حیرت مرا برانگیخت!
    پاسخ:
    سلام.
    آی گفتی... حیرت. همین بود. همین حیرت بود واقعن.
    سلام بخاری جان فک کنم از معدود دفعاتیه که بعد چند روز خوندم پستو چون امروز پنجشنبه س.
    وای وای وای بخاری وای هم از این پست و هم از این لینک که اتفاقا هر دو سوژه اش برا خود منم امسال پیش اومد و خواستم دربارش بات حرف بزنم اما به دلایلی از فرستادن ایمیلی که نوشتم پشیمون شدم .
    بابت مرثیه و یاد آوری پست پارسال هم ممنون.
    باز هم چه مناسبتی خوبی شد برای دلم.
    باز هم ممنون خیلی زیاد!!!
    و باز هم دلتنگی برای بی بی،حرم و گنبد فیروزه ای
    باز هم سلام رسان دل تنگ ما باش...
    به امید دیدار
    یا علی
    پاسخ:
    سلام.
    چ جالب... ایمیل؟
    فیقت خوبه؟
    الحمدللله.
    Take care
    یاعلی
    سلام آره انقدر دلم سوخت می خواستم اگه میشه دربارش بنویسی تو بخاری که نوشتی خودت خیلی جالب شد برام.
    اونم خوبه شکر.
    به چشم. شما هم فراوان
    یا علی


    پاسخ:
    سلام.
    شکر
    سلام
    بسیار خوب...
    عزاداری ها قبول
    راستی بعد یه عمری به روز شدیم بفرمایید.
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام.
    الحمدللله. خدمت می رسیم.
    خاستیم اطلاع بدهیم که بیانی شدیم:)
    پاسخ:
    سلام.
    خوشحالم!
    سلام بخاری
    اومدم گرم شم!:دی
    عزاداری همه قبول
    آدم واقعا کف میکنه از این همه بلاهت!!!!:-O
    پاسخ:
    سلام.
    عزاداری شمام قبول.ممنون
    چی بگم والا.
  • حسین بوذرجمهری
  • سلام
    نذری یابتان خیلی عالی بود!
    به گمانم غیبتتان اصلاً موجه نیست!
    پاسخ:
    سلام.
    ترجیح می دم «عالی» رو یه چیز دیگه بخونم تو ذهنم.
    دیرتر به دیرتر میام. درسخون شدم و درسا فشار آوردن خخخخ
    دورادور می خونمتون البته. :)

    یاعلی.
    تو را من چشم در راهم
    پاسخ:
    بله چشم.
  • خانم دودی
  • سلام عزیزم
    به یادت بودم
    گفتم سر بزنم و عرض ارادتی داشته باشم
    هر جا هستی دلت خوش باشه بخاری خانومم
    پاسخ:
    سلام خانوم مهربون :)
    ممنون همیشگی ات.
    شمام همین طور. دعاگو هستم شدییید.
    یاعلی.
    چند تا سوال از رشتتون داشتم اولش میشه بگید چرا شیعه شناسی؟؟
    دوم میشه لطفا اسم کتابای اختصاصی که میخونید رو بگید؟سوم اینکه یه توضیح همه جانبه درباره ی رشته تون میدید؟
    ممنون
    آقا اباعبدالله یارتون و شدیدا التماس دعا
    پاسخ:
    سلام علیکم.
    1. چرا شیعه شناسی: بخاطر این که دوس دارم خب!ینی چی چرا؟! چرا مدیریت چرا حسابداری چرا اقتصاد چرا مهندسی چرا فلان.
    2. کتابهای اختصاصی: این رشته بر اساس وسعتی که داره و حوزه کاری وسیعی که داره، موضوعات مختلفی رو هم دربر میگیره. اما خب تمرکزش بیشتر میره سمت گرایش اون رشته.یعنی علاوه بر آموزش اجمالی درباره شیعه و شزایط شیعه، تمرکزش بر گرایش رشته قرار می گیره. شیعه شناسی سه تا گرایش داره: تاریخ، جامعه شناسی و کلام. من زیرمجموعه کلام هستم. پس کتابهایی که می خونیم تو این حیطه هاست: کلام، تاریخ، ژئوپولتیک، علوم قرآن، منابع تفکر، فلسفه و منطق.
    3. توضیح اجمالی: تو 2 مقداری توضیح دادم. اضافه می کنم که این رشته به بررسی شرایط شیعه می پردازه و به معنای دقیق، میشناسه. حالا چ چیزهایی رو میشناسه؟! تاریخ، جغرافیا، علوم شیعی(مثل فقه و کلام و اصول و تفسیر شیعی)،فرقه های شیعه مثل اسماعیلیه و زندیه و غیره، و مسائل روز شیعه مثل وهابیت، مهدویت، و از این دست.
    البته اینا همه ظاهر قضیس!! خخخخ چون بسیار زیرمجموعه های بیشتری داره که تو این چندتا جمله گفتم. خیلی خیلی هم رشته سختی هستش چون وسعت کارش زیاده و به مطالعه و تحقیق زیادی احتیاج داره(البته میدونیم که بخاری از این جامعه مستثنا هست و اصلن و ابدن به درس خوندن نیاز نداره اصن خودش کتاب می نوسیه به اساتید هم تدریس میکنه.بله)
    من خیلی بابت این رشته تحقیق کردم و حتی با چندتا ز اساتیدش صحبت کردم و کتاباشونو خوندم.برام سختیهاش روشن بود که پذیرفتمش. حالا دیگه اینجاییم الحمدللله :)

    محتاجیم به دعا.
    خوش آمدید.
    یاعلی.

    بابت خصوصی هم ممنون از توضیح.

    سلام....

    میزبانیم با
    * صدای صحیفه سجادیه...دعا در حق پدر ومادر*

    http://zareh.blog.ir/post/235
    پاسخ:
    سلام.
    حتن خدمت می رسم.
    بعــــــــــــــــــــــــــــــله در اینکه شما استادی شکی نیس.
    ممنون از توضیحاتتون.خوش به حالتون و موفق باشید :))
    پاسخ:
    جای دوستان خالی :)
    امیدوارم مستمع خوبی بوده باشم یا بوده باشیم همه مان
    یکی می گفت خیلی خدای نازی داریم, من میگم خیلی هم امام نازی داریم...
    پاسخ:
    بله ان شالله.
    سلام....

    ملخ ها در شهر.....

    http://zareh.blog.ir/post/236
    پاسخ:
    سلام.حتمن.

  • الهام موسوی
  • سلام دوست قدیمی!
    خوشحالم که بعد مدتها اینجا میبینمت...
    (هنوز ت بهت اون مزخرفم!به قول خودت ای خدااااااا...)
    هرجاهستی موفق باشی...
    یاعلی...
    پاسخ:
    سلام.
    الهام موسوی؟! که ریاضی میخوند ؟!! عایا؟

  • الهام موسوی
  • بله...یادت رفته بود؟!عایا؟!!!
    پاسخ:
    نه یادم نرفته بود. ولی بس که گوشیت خاموشه آدم شاخ درمیاره اسمتو جایی میبینه! :)
  • ...:: بخاری ::...
  • پاسخ به ارمیا:
    سلام و اون متنی که فرمودید 4 بار نوشتید فقط یه بارش هست.الانم خوندمش شدید هم عذر میخوام که دیر شده...(من که گفتم با ایمیل راحت تره...!)
    در خدمت هستم خیلی.منتظر ایمیلتون.
    اجرکم عندالله.
    یاعلی.
  • مدادمغزی ...
  • هر ماه در عزای تو ماه محرم است...
    پاسخ:
    آی گفتی مدادمغزی...
  • الهام موسوی
  • از کم سعادتی ماست دوست عزیز...!
    پاسخ:
    :) به امید سعادت همه.
  • ...:: بخاری ::...
  • پاسخ ب ارمیا:
    سلام! به هرکدوم که خواستید :)
    تو "اینجا هستم" بلاگ.
    یاعلی.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی