بخاری

می توان سوخت اگر امر بفرماید عشق...

بخاری

می توان سوخت اگر امر بفرماید عشق...

بخاری

حالا پاییز است
من سردم است
این «دوستت دارم»
کلمات کدام فصل اند؟
(م.مؤید)


+ نوشته های بخاری وقف عام شده اند.
شما هم در این وقف سهیم باشید؛
بخوانید و به نیت وقف منتشرش کنید.

نقشه

به لغتنامه هسته ای توجه فرمایید.

اراک:]به فتح همزه [یکی از شهرهای استان مرکزی در ایران؛ این شهر دارای نیروگاه هسته ای است؛ منتها چون هوایش بسیار بسیار آلوده است و فضا برای مانور هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین بسیار محدودیت دارد، هنوز مورد حمله ای به این شهر گزارش نشده است.

آب سنگین: آبی است از انواع آب مضاف؛ وضو با آن باطل است و به دلیل وجود اورانیوم حل شده در آن، نوشیدنی نمی باشد.

آژانس بین المللی: ]به جزم نون[ سازمانی که اگر کشورهایی بخواهند با کشورهای دیگری دربیفتند، این سازمان سریع برایشان آژانس می گیرد که زودتر برسند. از دیگر فعالیت های این سازمان می توان به سکوت، جانبداری یکی به نعل یکی به میخ و نظارت بر همه امور اشاره نمود.

بوشهر:]به کسر شین [یکی از شهرهای استان هرمزگان در ایران؛ بوشهر در بیش از n بازی کامپیوتری ساخته شده توسط بزرگترین شرکت های دنیا به دلیل وجود نیروگاه  هسته ای در آن هدف بمباران قرار گرفته و در پایان بازی از وجود اشرار پاسدار ایرانی پاک می شود.

تحریم: ]به فتح تاء و جزم حاء[ یعنی کشور الف برای اینکه حال کشور ب را بگیرد به او دارو نفروشد و نفت نفروشد و نفت نخرد و هرکس که از ب به الف آمد را تفتیش امنیتی کند و به کشورهای دیگر بگوید که به ب دارو نفروشند و از او نفت نخرند. اگر نفت بخرند الف دیگر با آنها قهر است، قهر است، تا روز قیامت.

تعلیق: ]به فتح تاء و جزم عین[ همان تکمیل؛ این کلمه در تابستان سال 92 دچار تحول معنایی شد. تا پیش از این تاریخ، تعلیق، زمانی را می گفتند که عملیاتی به حالت معلق و سکون در می آمد. اما پس از تاریخ مذکور و بر اساس اظهارات دکتر حسن روحانی در پاسخ به خبرنگار صداوسیما، زمانی که قرار است برنامه هسته ای یک کشور تکمیل شود آن را اصطلاحا تعلیق می کنند.

توافقنامه: ]به فتح تاء و ضم فاء[یعنی نماینده های کشور الف با نماینده های کشور ب توافق کنند که هرچه ب گفت الف بگوید بله قربان و به این ترتیب الف نشان می دهد که محور شرارت و مایه سلب امنیت منطقه اش نیست.

دانشمند هسته ای: کسی که تا ترور نشود اهمیت چندانی ندارد و کسی اسمش را نمی داند. اما همین که ترور شد همه عکس فرزندش را توی فیس بوک مان می گذاریم و قربان صدقه اش می رویم و به دولت فحش می دهیم که چرا امنیت جانی دانشمندان هسته ای مان را تامین نمی کنند. (برایشان یادبود هم می گیریم تازه. بله)

غنی سازی: ]به فتح غین[ عملیاتی در برنامه هسته ای که اهمیت آن قبل از تحریم به منزله خود برنامه هسته ای است و مقدار و درجه این فعالیت نشان دهنده مقدار و درجه قدرت هسته ای است. اما اهمیت آن بعد از تحریم به منزله اضافه کردن کاکائو به کیک، میوه به ژله یا سس به سالاد است و اصلا اگر نباشد بهتر است و سالم تریم.

فردو: ]به فتح فاء و جزم راء[ 1. یکی از بخش های استان قم در ایران؛ دارای صد و چهارده شهید و سه شهید گمنام، که بالاترین تعداد شهید در میان روستاهای کل ایران است. دارای نیروگاه و دارای «نماد مقاومت و صلح مردم ایران» به خاطر همان نیروگاه. 2. باعث سلب امنیت خاورمیانه به علت اینکه کاملا امنیتی ساخته شده. 3. حرص در آور و باعث ایجاد غضب در میان دشمنان کشور ایران به دلیل شاخصه های کاملا منحصر به فرد. گفته شده فردو دارای موقعیتی کاملا مجزا در میان نیروگاه های ایران می باشد و هشت خصوصیت منحصر به فرد دارد.

مذاکرات: ]به ضم میم و کسر کاف[ 1. گفتگو؛ تبادل اطلاعات؛ حل و فصل همه چیز؛ گل و بلبل؛ 2. گفتگوهایی که فقط مربوط به محافل خصوصی می باشد و عمــــــــرا ربطی به ملت ندارد و هیچ نماینده ای هم نباید از مفاد آن مطلع شود. هرکی هرکی که نیست. خصوصی است. 3. لبخند زدن مدام و مداوم و مکرر.

نیروگاه: مکانی است که نباید مخفی باشد و ضریب امنیت آن نباید بالا باشد و لیست کارکنانش باید در اختیار جوامع بین المللی باشد و نوع پیشرفته آن طوری است که نقشه اش باید حتما از اینترنت قابل دانلود باشد. متاسفانه ایران هنوز به این نوع دست پیدا نکرده است. اما مذاکرات در این باب همچنان ادامه دارد.

هسته ای: ]به فتح هاء و جزم سین[ چیزی که حق مسلم، مایه افتخار، تجلی عزم و اراده و نماد افتخار ملی است، اگر تحریم مان نکنند و اخ، جیز، اوخ، تف و پیف است، اگر تحریم مان کنند.

  • فاطمه قلی‌پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی