بخاری

می توان سوخت اگر امر بفرماید عشق...

بخاری

می توان سوخت اگر امر بفرماید عشق...

بخاری

حالا پاییز است
من سردم است
این «دوستت دارم»
کلمات کدام فصل اند؟
(م.مؤید)


+ نوشته های بخاری وقف عام شده اند.
شما هم در این وقف سهیم باشید؛
بخوانید و به نیت وقف منتشرش کنید.

نقشه

+ از سال اول ابتدایی که حساب کنی، 5 سال دبستان می شود، 3 سال راهنمایی، 4 سال هم دبیرستان، 4 سال هم لیسانس، 2 سال هم فوق لیسانس. سر هم هجده سال طول کشیده برسی به این مرحله ی ترم آخر تحصیلات تکمیلی. این هجده سال(به حساب هر سال 365 روز و هر روز 24 ساعت و هر ساعت 60 دقیقه و....) می شود خیلی. خب؟؟؟ حالا ما حساب می کنیم که هزار چیز نشد و عوضش کارشناسی ارشد شد. خیلی خب.
فرض کن (فرض، فرض، فرض) تا قبل از دانشجو شدن مان هر سال به طور متوسط ـ خیلی خیلی خیلی حداقل ـ 200 هزار تومان خرج کرده باشیم برای مسائل مربوط به ثبت نام مدرسه، 20 هزار تومان هم بابت هر سال لباس مدرسه مثلا، و 30 هزار تومان هر ساله هم بابت کتاب و لوازم التحریر.(خب این اعداد فرضی هستند چون نسبی اند. مجبورم فاکتور بگیرم و مدام میانگین و تخمین و احتمال بزنم. شرمنده.) حسابش می شود 1 سال 250 هزار تومان، و 12 سال به عبارتی 3 و 6 تا صفر کنارش: 3 میلیون تومان.
خب. شش سال دانشگاه در کم خرج ترین حالت ممکن: روزانه سراسری قبول شدی. سالی متوسط 400 هزار تومان برای خوابگاه احتمالا خودگردانت می پردازی. به اعتبار هفته ای 10 هزار تومان رزرو غذا، می شود سالی حدودا 300 هزار تومان غذا خریده ای. سالی فقط یک دست لباس می خری (جان خودت) به مبلغ 200 هزار تومان. سالی مثلا گیریم که 200 هزار تومان هم پول کتاب و جزوه می دهی. سالی هم (باز مثلا و خیلی هم متوسط و میانگین) 400 هزار تومان هزینه کرایه ماشین مسیر منزل به شهر دانشگاه می شود. همه این ها با تخمین هایی در بهترین حالت ممکن هستند. درست؟ (که همه مان می دانیم اصلا این طور نیست و خوابگاه هایمان ترمی 600 هزار تومان هستند و لباس هایمان 5 برابر این هستند و کفش هم می پوشیم و نمایشگاه کتاب هم کتاب می خریم و با بچه ها بیرون هم شاید برویم و هدیه تولد هم بخریم و این ها. اما خلاصه) تحت این شرایط گل و بلبل، سالی می شود 1 میلیون و 500 هزار تومان که ضرب در 6 سال می شود 9 و 6 تا صفر کنارش: 9 میلیون تومان؛ به علاوه آن 3 میلیون می شود 12 میلیون؛ بدون در نظر گرفتن پیام نوری ها، شبانه ها، فوق دیپلم ها، غیر انتفاعی ها، کاردانی ها، فوتی ها، انصرافی ها، اخراجی ها و چه می دانم دانشگاه آزادی ها و همه. گل و بلبل قضیه؛ کاملا میانگین و البته کاملا خام و خالص.
و خالص یعنی بدون هزینه سرویس و بنزین ماشین و انجمن اولیا و مربیان و کلاس کنکور و کلاس تقویتی و فلان و بهمان؛ و خام یعنی بدون احتساب استرس ها و شب نخوابیدن ها و مسافرت نرفتن ها و ترکه های آلبالو و بلوغ و رفاقت ها یا حسودی های پشت نیمکت و عاشقی های لیسانس و تظاهرات و تعطیلی دانشگاه و فلان و بهمان.


آمار نشان می دهد که در حال حاضر، 410 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد داریم. هزینه را ضرب می کنیم که جمعا می شود 492 و 10 تا صفر کنارش: 4 بیلیارد و 920 میلیون تومان.
با همه بدبختی ها، در اقتصاد « داغون » این ممکلت ـ که جانم فدای این ممکلت، هزار بار و هر لحظه ـ تا امسال، حداقل حداقل حداقل 4 بیلیارد و 920 میلیون تومان برای دانشجوهای کارشناسی ارشد خرج شده. (و در تعصبی ترین حالت ممکن باید بگویم که الان در این حساب و کتاب، قرانی از بیت المال مدنظرمان نیست و فقط حرف خانواده هاست فعلا. بقیه به کنار. بیت المال های قضیه به کنار.)

بعد این دانشجوهای محترم، ترم آخر ارشدشان که می رسد، موضوع پایان نامه شان می شود چنین چیزهایی:

ـ بررسی عوامل استقبال شهروندان تهرانی از سریال قهوه ی تلخ
ـ تاثیر فقه بر زیبا سازی شهری ( به خدا قسم. دیدیم خودمان.)
ـ بررسی تاثیر نوشیدن قهوه بر بازدهی گروه های ایرانی در محیط کار (رادیو گفت.)
ـ بررسی ویژگی های روان شناختی (شناختی- شخصیتی) دوچرخه سواران نخبه موفق (مال بروبچه های تربیت بدنی نبود ها. رشته دیگری بود.)
ـ اسلام، مسیحیت ، یهودیت : آیا این سه دین هرگز خواهند توانست به نحو صلح‌آمیزی در کنار یکدیگر زندگی کنند؟
ـ بررسی عصاره پونه بر روی ایلیوم روده خرگوش ( بدبختی اینکه هر .... هم می نویسیم و می گذاریم پای « تخصصی تر بودن» اش. روده خرگوش تخصص است؟ به کجای اقتصاد و فرهنگ و سیاست و اصلا همان بیولوژی مان می آید؟ سوال است ها. طعنه نیست. یکی جواب بدهد. به خدا قسم تعصبی در حرفم نیست.)
ـ پیش بینی رابطه عاطفی عروس و مادر شوهر بر اساس متغیرهای راهبردهای مقابله ای، هوش هیجانی و جرأت ورزی (لابد چون کاربردی است.)
ـ بررسی میزان همخوانی کلیدواژه های چکیده با توصیفگرهای نمایه سازان در پایگاه چکیده پایان نامه های ایران (اینو دیدم گفتم جاااان؟!)
ـ بررسی ترجمه ی شفاهی همزمانِ سخنان رییس جمهور احمدی نژاد در مصاحبه های شبکه های انگلیسی زبان، از نظر مفاهیم و مقاصد کلامی وی


+ به همان جان خودم قسم از فرط تعجب و البته عصبانیت نوشتم « مدفوع »؛ دیدم از سال 87 تا الان، 39 تا پایان نامه نوشته ایم درباره اش؛ از رشته های مختلف.
 

+ راستی بابک زنجانی اخـطـلـــــــــــاث کرده. فهمیده اید؟ مه آفرید امیرخسروی هم سه هزاااااار میلیــــــــــــــــــــــــــارد خورده.(چقدر بود؟ چهار بیلیارد و نهصد و بیست میلیون؟ یعنی چقدر دقیقا؟؟؟) یک لیوان خنک هم آب رویش. کسی هم ککش نگزیده توی آن دولت فلان فلان شده. همین طور این فلان فلان شده ها نان مملکت را می خورند. میلیارد میلیارد درآمد حرام دارند فلان فلان شده ها. جان مردم را دارند می گیرند. خدا نسل شان را ور بیاورد این فلان فلان شده ها را. آمین.
 

+ ما خوبیم. ما نجیب هستیم. سر به زیر هستیم. کارمان به کسی نیست. کار خودمان را می کنیم. متعهدیم به همه چیز.

+ ویژگی های دانشجوی خوب از نگاه مقام معظم رهبری

+ هفته اول آمدم دانشگاه، این صحنه را دیدم:

 

  • فاطمه قلی‌پور

نظرات  (۵۷)

دانشگاهی که از جامعه و صنعت جدا باشه بهتر از این نمیشه.همین می شود که گروهی 7 نفره فوق لیسانس هوا فضا طی یکسال و نیم کار پرنده ای می سازد که آن ور آب طی 1 روز یک آدم عادی می سازد و فیلم عملکردش رو به اشتراک می زاره.هر جا هم استاد فکرش قد نداد واژه ی زیبایی درست کردن به نام دانشجو محوری! دانش جو یی که تا مرحله فوق لیسانسش 16 سال محور چیزی نبوده چطور می خاد خلاقیت و اعتماد به نفس داشته باشه؟
پاسخ:
دیباگ جان شما یه لیوان آب بخور حالا...؟
+ مشکل رو دقیقا اینی که گفتی نمی دونم. فکر می کنم صحبت شما دلیل و دخیل هست اما همه اش این نیست. کسی که با هدف اومده باشه حداقل می رسه. حداقل می رسونه. حالا شده تو یک سال و نیم بعدش.ها؟ اما امان از کسی که حس مسئولیت نداره... حرفم اینه که درسته ما سیستم آموزشی خوبی نداریم اما تعهد که دیگه همش برنمیگرده به دولت و آموزش و پرورش. یکمی هم برمیگرده به خانواده.ها؟ یا نهایت تو خانواده ندیدیم مثلن. تو اجتماع که دیدیم..
البت از حق نگذریم دانشجو و استاد نمونه کم نداریم اما در اکثر مواردی که من مشاهده کردم متعسفانه نوشته شما رو دیدم.
پاسخ:
از حق نمی گذریم.
حرف اکثریته. وگرنه الحمدلله آدم متعهد هم داریم. داریم که هنوز مملکت سرپاست.
الهی! رجب بگذشت و ما از خود نگذشتیم؛ تو از ما بگذر...
»» علامه حسن زاده آملی حفظه الله
پاسخ:
ممنون از جمله زیبا.

اتفاقن به پرورش برمی گرده.تعهد به انجام کار در اجتماع ما چقدر به چشم می خوره؟ببین درسته که حرف من همه ی مشکل نیست.حرف من اینه که آن قدر بین سیاهه های دانشگاهی و واقعیت فاصله هست که خدا میدونه.کتاب نشت نشا خوب به این مشکلات اشاره کرده.
پاسخ:
+ کتابو خوب اومدی.
+ حرفتو منم قبول دارم اما باز می گم که ناقصه. تنها دلیل موجود نیست. دلیل بنیادی هم نیست. اما بله می پذیرم که مقداری از مشکل به این موضوع مورد توجه شما هم برمی گرده.
بهرحال ان شالله که حل شه این مسائل. به دست خودمون.
سلام با اینکه این روز ها چاره ای جز درس خواندن نیست، اما خداییش حساب کتاب هایت تحت تاثیر قرار داد حسابی! از ترم دیگر درس میخوانم، این را تاجایی ک یادم می آید هر ترم گفته ام!ولی انشاءالله این متن تو تلنگری باشد...
درس خالی خالی( به قول کلاه قرمزی!) فایده ندارد،برای هیچ گروهی ، نه انسانی نه فنی، همین میشود ک این میشود وضع پایان نامه ها... مثلا بنده خدایی صاحب 18 شرکت دانش بنیان آمده بود دانشگاهمان میگفت چرا میروید فوق میخوانید وقتی هنوز وارد صنعت نشدید؟ بچه های انسانی هم نمیدانم چطور اما یک جوری باید از این تئوری های محض خودشان را خلاص کنند.
ممنون بخاطر حرفهایت و دغدغه ات...
یاحق
پاسخ:
سلام.
چرا از ترم دیگه؟! خب از همین ترم !
+ خالی خالی :)))))
تئوری های محض علوم انسانی ها ـ که ما باشیم ـ باید مبنای کاربردی داشته باشه که نداره متاسفانه. اصلا معلوم نیست واس چی دنبال خیلی چیزا میریم.
+ ممنون به خاطر حضور پر از لبخندت :)
یاعلی.
سلام.خسته نباشی و خدا قوت.
حرفاتو قبول دارم و تازه اینا که گفتی فقط ایرادش تو نگاه اول موضوعاتشه پایان نامه با موضوعات مرتبط هم کم نداریم که پرداخت خوبی ندارن نتایج صحیحی رو منعکس نمیکنن یا کپی از منابع دیگن و تکرار مکررات مطالب ثابت شده و جالب اینه که بخشی از این دسته أخر با نمره خوبی هم پذیرفته میشن...
علت همه اینا مدرک گرایی و نداشتن هدفه به نظرم...
هم در فرد و هم در نظام آموزشی و هم تو جامعه
هرچند این یه تلنگره برای یه شروع اما واقعن خیلی چیزای دیگم هست که غیرمستقیم دخیله در وضعیت فعلی...
یاعلی
پاسخ:
سلام. ممنون و شما نیز.
اره راس می گی :(
ان شالله تدبیری در این خصوص از نسل ما به وجود بیاد. خودمون مهره ایم. تغییری هم اگر هست باید خودمون محققش کنیم.
+مصاحبه چی شد؟

یاعلی.
چه عجب!
بعضی از موضوع ها چندان بد نبود.یعنی خب اگر واقعا ازشان استفاده ای بشود.اگر واقعا علمی کارشود و آب درش نبسته باشند واگر...........
اما خب قسمت بدش این است که اکثر آب بندی است
از روی دغدغه نیست
علمی نیست
....
آخرم استفاده نمیشود از آن خوب هاشم
--------
وقتی به حساب وکتاب مادی وعمررفته نگاه میکنی, از خدا شرمنده میشوی
دوس داری آنقدر در رشته ات متخصص بودی که همان لحظه آستین را بزنی بالا و یجای کار را دست بگیری ولی
از همه اش افسوس!
پاسخ:
+ چه عجب از به روز شدن؟! ببخشید من شرمنده ام. این ماه خیلی درگیر بودم از همه لحاظ. ممنون دوستان خوبی مثل شما هستم که دغدغه بلاگ همه را دارید. من شرمنده. حلال کنید.

+ پایان نامه تنها جایی است که می شود نتیجه این همه حساب و کتاب را دید چون (به قول یک انسان در کامنت هایش) ما آموزش و پرورش مان محوریتش با خیلی چیزهاست به جز آن ها که باید باشد. همین شده که فقط از یک سری قسمت های خاص نتیجه می بینیم. نقطه های عطف از فرآیند های تحصیلی مهم تر شده اند. مثلا کنکور ها از دانشگاه ها مهم تر شده اند! الان پایان نامه هم یک مقاله حجیم است فقط. اما در حال حاضر مقالات معمولا مال مخاطبان خاص شان در مجلات علمی و پژوهشی هستند که کاربردشان از رو خوانده دن یا نهایتا مبنای مقاله ای دیگر قرار گرفتن است. پایان نامه ها برد بیشتری در کاربردی شدن دارند؛ که آن هم ما می سوزانیم ا این موضوع های... با این حساب به نظرم یک موضوع « چندان بد نبود» نباید موضوع پایان نامه باشد...

+ لایک به «همان لحظه» شما.
:)
  • ...:: زرافه ::...
  • اى بابا شما هم به جرگه ى دلواپسان پیوستید که!
    پاسخ:
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ!
    حسش نبود بخونم...
    پاسخ:
    خخخخخ صداقت جان خب بعدا بیا بخون! اصن شما نخونده عزیزی :)
    اینا همه از اثرات جلوگیری از تفکیک جنسیته
    والا
    پاسخ:
    به به آقای یکی از برابچ! فک کردم بخاری رو یادتون رفته.
    اره والا..... با این نوناشون...
    وااااااای
    بخاری
    بشین هزینه منو درار لطفا
    من با تمام وجودم این مطلب را درک کردم خدا خودش شاهده
    پاسخ:
    شما که سر به فلکی!!
    :)
  • در مسلخ عشق
  • سلام بله یکی نیست دلش برای این شر فرهیخته و بیدار جامعه بسوزد،خدا خیرتان بدهد!!!!!
    دعوتید به سومین مطلب از امام عاشقی با عنوان « امام نقش بازی نمی کرد»
    پاسخ:
    سلام.
    :) 
    خدمت می رسیم ان شالله.چشم.
    به شورشیرین دعوتید!
    پاسخ:
    ممنون :)
    بیایید سیری کوتاه در حقیقت عجیب انسان داشته باشیم و سرّی از اسرار آن را با هم مرور کنیم...
    فکر میکنم این مطلب دید جالبی درباره انسان بدهد
    دعوتید به "سیری کوتاه در حقیقت بوالعجب انسان"
    یا حق
    پاسخ:
    سلام.
    در اولین فرصت خدمت می رسم ان شالله.
    ممنون از دعوت.
    یاعلی.
    سلام
    ممنون که به rapaسر زدید
    حسابی شرمنده شدم...
    ببخشید که این روزا دیر به دیر به دوستا سر می زنم
    البته بگم که داستان هاتون رو در کلبه آبی دنبال می کنم
    پاسخ:
    سلام.
    وظیفه و ارادته. غیر این نیست.
    دشمنتون شرمنده این چ حرفیه.
    شمام ببخشید.موقع امتحاناستفرصت نمیکنم زیاد نت بیام.
    داستان ها قدیمی هستند. من از آبان 92 دیگه اون جا نمی نویسم. اما شما لطف دارید. از نظرات تون درباره داستان ها استقبال می کنم.با ایمیل یا هرچیز درخدمتم.

    سلام
    همه حساب و کتاب های شما یک طرف....
    اما عکسی که گذاشتید ،حساب جداگانه ای دارد.....
    بدون شرحی ست برای خودش.
    پاسخ:
    سلام.
    اصن اینکه عکس گرفته بودم واس همین بود.
    یادمه گفته بودم خدا رحم کنه... دوستم می گفت کجا رو نگا می کنی؟
    متن رو که خوندنم نیشم شدیدا باز شده بود و این جا بود که صدای معلم هامون تو گوشو اکو رفت
    که اینا خنده نداره گریه داره !
    پاسخ:
    :)
  • یاد گرفتم...




  • .p.w


    ...؟؟؟
    «کابوس رحمتی»

    «توی این اردوگاه حزب الهی بازی نداریم و اگه دست از پا خطا کنید سرو کارتون با منه نه با عراقی ها.»

    ....

    http://baketab.blog.ir/post/13
    پاسخ:
    nice book

  • ...:: بخاری ::...
  • پاسخ به منورالفکر:
    نمی شه. ممنونم از پیشنهادتون اما نمیشه. به هیچ وجه.
    بازم ممنون. :9
    سلام.....ینی خیلی قشنگ بود.خیلی.حالا شما فکر کنید که دوتا دانشجوی به درد بخور هم که پیدا می شوند،با ان هه خرجی که دولت برایشان کرده و از بیلیارد هم به در است،می رود میشود باعث پیشرفت آنوری ها و ما هنوز پایان نامه می نویسیم درمورد روده خرگوش.
    پاسخ:
    سلام.
    شما لطف دارید.
    ادم بعضی وقتا می مونه حرفی بزنه یا نه. با این حرفتون فقط یاد مستند میراث البرتا افتادم...
    سلام...

    اما.....

    طوفان به ما هم رسید...

    http://taknevisi.blog.ir/
    پاسخ:
    علیک سلام.
    بلاگ مال خودتونه؟
  • ...:: بخاری ::...
  • پاسخ به ارمیا:
    خیلی ممنونتون میشم اگر بتونم از نظرات تون استفاده کنم.
    کاش می شد آی دی یاهوی منو اد کنید.
    لطف می کنید.متشکرم. :)
  • ...:: بخاری ::...
  • پاسخ به ارمیا:
    اشتباه بود! شما منو اد کنید :)
    پاسخ:
    اون بالا تو « اینجا هستم»...
  • یاد گرفتم...
  • سلام

    فارسی بیندیشیم و فارسی بگوییم 1

    http://farsiyad.blog.ir/post/1

    و معرفی کتاب

    p.w

    http://baketab.blog.ir/post/13
    پاسخ:
    سلام ممنون :)
  • دبستانی دیروز
  • ولادت آسمانی ترین جوان روی زمین مبارک.
    .
    .
    .
    التماس نور [گل]
    پاسخ:
    سلام.
    عیدتون عید :)
  • ...:: بخاری ::...
  • پاسخ به علی مجیر:
    آره. یعنی باید بگم تقریبا آره. رسید. شکر خدا بهرحال.
  • ...:: بخاری ::...
  • پاسخ به دبستانی دیروز:
    سلام!
    من اون موقع متوجه نشده بودم. الان چک کردم متوجه حرفتون و اشتباه خودم شدم. :)
    سلام

    روزتون مبارک...
    رسول اکرم صلى الله علیه و آله :

    مَن تَعَلَّمَ فى شَبابِهِ کانَ بِمَنزِلَةِ الوَشمِ فِى الحَجَرِ وَ مَن تَعَلَّمَ وَ هُوَ کَبیرٌ کانَ بِمَنزِلَةِ الکِتابِ عَلى وَجهِ الماءِ؛
    هر کس در جوانى اش بیاموزد، آموخته اش مانند نقش بر سنگ است و هر کس در بزرگ سالى بیاموزد، مانند نوشتن بر روى آب است.
    نوادر راوند ص18
    پاسخ:
    سلام.
    روز شمام مبارک!
    ممنون از حدیث مث همیشه :)
    سلام و درود.
    چی بگه آدم آخه؟!!...
    کسی نیست این حرفا رو بشنوه؟!! o-O
    درد داره واقعا...
    این همه خرج رو هم اگر به زور کنار بگذاریم و بهش فکر نکنیم-که نمیشه!-، نمی تونم هضم کنم که طرف چطوری بعد این همه زحمت هایی که تو عمرش برای رسیدن به اینجا کشیده، میتونه وقت و زمان و پول و ... را صرف مزخرافاتی کند که نه به درد دنیاش می خوره و نه آخرتش؟!! O:

    خدا عاقبت مون رو ختم به خیر کند...



    +راستی، روزتان با تأخیر مبارک!
    و راستی تر، عیدتان پیشاپیش مبارک! (:
    التماس دعای فراوون،
    یا حق.
    پاسخ:
    علیک سلام و درود! :)
    + می دونی از اول همین ترم چند تا پیشنهاد داشتم واس پایان نامه نوشتن؟ یعنی اومدن بم گفتن 2 میلیون بت می دیم تو واس ما پایان نامه بنویس. تازه رشته مون هم یکی نبوده ها. اینه.

    ان شالله.ان شالله.آمین.آمین.آمین.

    +ممنون. یو تو خخخخخخ
     محتاج دعاهستم. چشم. شمام همینطور.
    یاعلی.
    .....
    ...
    ..

    .............حتی دل..........
    پاسخ:
    حتی دل...؟

    سلام...

    عید نیمه شعبان مبارکتان....

    ***
    تک ‌نغمه‌ی شادی ما

    در جشن میلاد مهدی زهرا سلام‌الله ‌علیها، دعای فرج است . . .


    زیباترین یقین بخدا پیش روی ماست

    با یوسفی که یکسره در آرزوی ماست

    ما گرد و خاک پای تو را جمکران کنیم

    یک گوشه از نگاه تو را آسمان کنیم . . .


    ....یا مهدی ادرکنی
    پاسخ:
    سلام.
    از این شعر زیبا بسیار سپاسگذارم.
    عیدتون مبارک
    یاعلی.

  • دبستانی دیروز
  • سالهاست
    در دلم بهاری
    در انتظار شکفتن است!
    .
    .
    .
    اللهم عجل لولیک الفرج [گل]
    پاسخ:
    آمین...
    آواره شدیم....

    آواره....
    پاسخ:
    (>____<)
    آواره شدیم....

    آواره....
    " صراط " می گوید :
    برای رسیدن به عبودیت نخست باید سر در لاک خود فرو برد و خلوت گزید و طرحی برای ساختن ساختمان آینده رقم زد. اما ماندن در خلوت تا پایان, پاسخگوی روح پرسشگر آدمی نخواهد بود.

    *هیئت مجازی کتاب...

    http://heyateketab.blog.ir/post/90
    پاسخ:
    خدمت می رسیم.

    زلف.........

    ........
    ....
    نَفَسَم .......
    پاسخ:
    می رسم خدمت شما.

    .........غبار غم.............

    ...............

    .......
    پاسخ:
    خدمت می رسم.
  • ...:: بخاری ::...
  • پاسخ به امیر پنجه شاهی:
    سلام و ممنون :)
  • ...:: بخاری ::...
  • پاسخ به مهتاب:
    خوشحالم می کنی. وقتی ناراحتی حتی.
    پاسخ:
    مجدد سلام.
    ببین من نیومدم اونجا کامنت بزارم. اومدم حرف بزنم. باید بگی انتظارم از رفاقت این بود که نیاید کامنت بزارم باید ی جای دیگه بات حرف بزنم. اینو باید سوال می کردی که چرا اومدم کامنت گذاشتم جای حرف! خخخ
    مخلصیم.
    یاعلی.
    شهید چمران ره :

    خدایا من کوچکم ، ضعیفم و ناچیزم ، پرکاهی در مقابل طوفانها هستم ؛ به من دیده ای عبرت بین ده تا ناچیزی خود را ببینم و عظمت و جلال تو را براستی بفهمم و بدرستی تدبیر کنم.

    خدایا دلم از ظلم و ستم گرفته است ؛ تو را به عدالتت سوگند می دهم که مرا در زمره ستمگران و ظالمان قرار نده.

    خدایا می خواهم فقیری بی نیاز باشم که جاذبه های مادی زندگی مرا از زیبایی عظمت تو غافل نگرداند.

    خدایا خوش دارم گمنام و تنها باشم تا در غوغای کشمکشهای پوچ مدفون نشوم.
    پاسخ:
    سلام.
    ممنون از لطف همیشگی...
    چسبید همچین.
  • واقعیت سوسک زده
  • بستگی دارد چقدر ریشه دوانده باشند ... آدمها را می گویم ...
    پاسخ:
    بدجور تایید می کنم.

  • واقعیت سوسک زده
  • یعنی عالی بازی می کنیم ...
    پاسخ:
    بله عالی بازی می کنیم :)
  • هی من میخوام نظر ندم، هی میخوام اینجا نیام نمیذاری که
  • این پستای جدید جدیدا خیلی خنک شده
    مسئولین رسیدگی کنن لطفا
    البت به جز اون مارا به خیر تو امید نیست شر مرسان...
    که اونم درد و دل به حساب میاد!
    پاسخ:

    والا ما گفتیم بروبچه ها داغن، یکم تهویه رو بزنیم ملت خنک شن!

    شما که از عصبانیت اصن اسمتم یادت نبس!!

  • خارج ازچارچوب
  • این پست شما رو همون اول امتحانام بود که یه نفس خوندم.کلی هم حرف و نظر داشتم اما حالا هیچی یادم نیست! به هرحال دوست داشتم.
    پاسخ:
    ممنون :)
    کاش یادتون می اومد :(
    سلام
    کلیپ رمضان...

    http://zareh.blog.ir/post/462

    توصیه می کنم حتما ببینید...
    پاسخ:
    سلام
    ممنون خدمت می رسیم.

    سلام مومن

    شما دعوتین به محفلی از رندان ....
    منتظرتون هستیم

    این بار با مطالبی با عنوان :

    آنان که ماندن مجنون نبودن ...
    دنیا خودت را آماده کن ....
    دعایی مهمتر از تعجیل ظهور امام عصر ...
    توصیه حاج آقا دولابی برای ماه مبارک رمضان

    http://nishtar.ir/

    التماس دعای شهادت و شفاعت بی بی
    پاسخ:
    سلام خدمت می رسیم ان شالله
    این چه وعضشه که وقتی می خواییم در مورد پست های جدید خانم نظر بذاریم، باس پاشیم سه کیلومتر بیاییم پایین تر تا یه نظردونی(!) پیدا کنیم، نظرو بچپونیم توش؟! نه می خوام ببینم این چه وعضشه واقعا؟! آخه چقد این مردم بی جنبه ان آخه؟!! والاع!!! :-|
    پاسخ:
    آقا من از طرف بلاگ بیان از شما عذرخواهی می کنم! اصن از همه عذر خواهی می کنم! :)
    رسول اکرم صلى الله علیه و آله:

    یا بُنَىَّ لاتَغفُل عَن قِراءَةِ القُرآنِ- إذا أصبحت، و إذا أمسیت- فَاِنَّ القُرآنَ یُحیِى القَلبَ المیت وَ یَنهى عَنِ الفَحشاءِ و َالمُنکَرِ ؛

    فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زیرا که قرآن دل مرده را زنده مى کند و از فحشاء و زشتى باز مى دارد.

    البرهان فی تفسیر القرآن ج1 ،ص19
    پاسخ:
    زیبااااا
  • بهار شوقی
  • سلام بخاری!!
    اون بالاها که جا نبود نظر بدم
    اومدم به اولین دری که باز باشه!!
    عرض الرم خدمت شوما ک
    ما بازگشتیم به نت!
    سر بزنید به ماهم .
    پاسخ:
    سلام چشم بانو حتما :)))
  • ...:: بخاری ::...
  • پاسخ به سائل:
    آخه یه اسمی آدرسی چیزی :) همینطوری خالی خالی!!
  • ...:: بخاری ::...
  • پاسخ به ذره:
    وااااااااااااااااای خداااااایاااااااااااااااااا ممنونم! :))
    آره! :)
    مانا که تویی و باز مانا که تویی
    ای دورترین دور نشانا که تویی
    هر سو نگیهم ناگهانا که تویی
    این قصه همین است همانا که تویی
    میخانقاه....صفحه 64
    http://baketab.blog.ir/post/17
    پاسخ:
    سلام علیکم.ممنون.
    سلام
    امیدوارم حالتون خوب باشه،من چند وقتیه وبلاگم رو به بیان منتقل کردم
    وبلاگ قبلیم ashk2009.blogfa.com بود.
    اگر لینک وبلاگتون بودم،لطفا وبلاگ جدیدم رو لینک کنید و اسم من رو به "سیهدین" تغییر بدید.
    با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در این ماه مبارک
    التماس دعا
    یاحق
    پاسخ:
    سلام و وممنون از اطلاع رسانی.
    البته لینک نبودید متاسفانه اما حتما خدمت می رسم و استفاده می کنم.
    بازم متشکرم
    یاعلی.
    سلام.....

    معرفی کتاب:

    *نقد شبهات پرامون قرآن کریم....اثر: علامه فقید حضرت آیة الله محمد هادی معرفت ره*

    http://heyateketab.blog.ir/post/101
    پاسخ:
    سلام و ممنون از رزق امروز به وسیله شما.
    یاعلی.
  • حسین بوذرجمهری
  • سلام
    خیلی خوب بود... متاسفانه :/
    پاسخ:
    سلام.
    کنکور چه خبر؟؟؟
    ای بابا جان خودتون رو بیخود قسم نخورید .. باورمان شد : )
    پاسخ:
    :))))
  • منور الفکر
  • با همش موافقم..
    به ماهم سری بزنید..و اگرهم نخواستید حداقل دعایمان کنید.ایام خاصه اش است
    پاسخ:
    سلام.
    من همیشه به شما سر می زنم.
    دعا نیز.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی