بخاری

می توان سوخت اگر امر بفرماید عشق...

بخاری

می توان سوخت اگر امر بفرماید عشق...

بخاری

حالا پاییز است
من سردم است
این «دوستت دارم»
کلمات کدام فصل اند؟
(م.مؤید)


+ نوشته های بخاری وقف عام شده اند.
شما هم در این وقف سهیم باشید؛
بخوانید و به نیت وقف منتشرش کنید.

نقشه

یک چیز دیگر هم یاد گرفته ایم که خیلی بد است؛ یاد گرفته ایم هی بگوییم بله، راست نرویم و چپ نیاییم که مردم این کار و آن کار ما را به حساب دین می گذارند. خب نگذارند!! طوری رفتار کرده ایم انگار آن خانم و آن آقا که از دین کمتر یاد گرفته اند یا کمتر دنبال دین در زندگی شان رفته اند یا کمتر دین در اختیاشان بوده، حالا «حق دارند» ما را «خود دین» بدانند. خب ندانند! خب آنها هم یاد بگیرند که آدم خوب و بد همه جا هست و اصلن دلیل نمی شود که جنابعالی چون یک بار یک اصفهانی خیلی خسیس بوده همه اصفهانی ها را خسیس بدانی. حق نداری. اصلا نمی فهمم چرا همه لوس شده اند؟! چرا ملت تا کلمه ای از کسی بهشان بر می خورد سریع موضع می گیرند که بله، همه تان همینطور هستید. چه کسی و چه زمانی این حق را داده؟ چرا کسی یک بار هم که شده از این زاویه به قضیه نگاه نمی کند که اگر روزی روزگاری رجایی شهید گفت «عمل من را پای مکتبم ننویسید»، حواسش به این بوده که نگاه آن آدم اشتباه است. داشته تذکر می داده به آن نگاه! داشته می گفته برادر من، به من نگاه نکن؛ به مکتبم نگاه کن!

جان عزیزتان این همه مردم را به این سمت نکشانیم. این همه از بچگی جلوی بچه های مان نگوییم. این همه توی رسانه ها از این دم نزنیم. همه حواسشان رفته سمت این که سوژه بگیرند. انگار همه یاد گرفته اند تا تکان می خورند بگویند که بله، آن چادریه که فلان جور بود، آن آقا ریشو که فلان طور بود، آن آخونده که فلان حال بود. بابا من هم دیدم آن دختر مانتویی را که فلان بود، آن پسر شش تیغه هه را که فلان بود. آن حاجی بازاری را که فلان گفت! حالا که چی؟! یعنی همه شش تیغه ها حاجی بازاری ها و مانتویی ها فلان جورند؟!!

وظیفه  سرجایش، جان  هم باید پایش داد! ولی این نگاه مردم کجا حق «بچه مذهبی» است؟

اصلن مردم محترم، بنده مثلن بچه مذهبی یک نفر آدمم؛ به همراه میلیون میلیون آدم دیگر دین داریم. هر کدام مان هم یک جوریم. شما اگر می خواهی «دین» بشناسی بی زحمت به چشمانت یاد بده دنبال یک عدد دلیل منطقی باشد؛ نه میلیون میلیون آدم.

  • فاطمه قلی‌پور

نظرات  (۱۵)

دانلود کردم و خیلی شو متوجه نشدم
پاسخ:
متنشو جستجو کنید:
lyrics Michael Heart we will not go down gaza 
  • ...:: زرافه ::...
  • خب بهرحال یکنفر باید همینو به سمع و نظر بد حجابها، سه تیغه ها و دین دوست ندارها (!) که دنبال آتو هستن از اینورى ها برسونه. مث همیتى که شما گفتین. چون اساسا خیلى ها اهل تحقیق، پرس و جو و تفکر نیستن. اما این وظیفه ما رو کم نمیکنه. نمیشه گفت به درک! باید خودشون بدونن!
    باید در حد معقول گفته بشه. و باهاتون موافقم که زیادى شده الان.
    جالب بود ولى. تا حالا به فکرم نرسیده بود این مساله.
    پاسخ:
    خب الان من در حد خودم به گوش مردم محترم رسوندم. بقیه بیزحمت بازنشر بدن من چمیدونم یکاری کنن که برسه!
    شکر.
  • ...:: زرافه ::...
  • و البته دین دارهاى با دغدغه هم باید سعى کنن هرچه بیشتر خودشونو به دینشون نزدیک کنن خب.
    این پست دلیل بر کم کارى ما هم نباس بشه.
    پاسخ:
    رونوشت به ی قسمت از متن: وظیفه من سرجایش...
    سلام
    درسته،
    هرکس باید به وظیفه ی خودش عمل کنه
    هم خودمون، هم طرف مقابلمون...
    پاسخ:
    سلام.
    آورین. هم خودمون، هم بقیه.
    آورین جانم! :))
    ببخشید بخاری جان! (نمیشه تو تابستون عجالتا اسم خودتو بذاری کولر؟!! آخه آدم اسمت رو هم صدا می کنه، گرمش میشه والا!! ) ولی من متوجه نشدم!

    متوجه نشدم که قصد داشتی فقط بگی که "این نگاهی که کار خوب و بد ما مثلا چادری ها رو به حساب اسلام یا نظام میذارن، غلطه" یا خواستی بگی قرار نیس چون این نگاه غلطه، ما هم هیچ وقت خودمونو به اسلام ناب نزدیک نکنیم و توجیه کنیم که خب به ما چه، به حساب ما نذارن!!
    گرفتی سوالمو؟!!! D:
    پاسخ:
    خخخخ حالا شما زمستونا اسمتو میذاری آتیش پاره؟!

    گزینه اول. من که گفتم «وظیفه من سرجایش، جانم را م پایش می دهم»
    گرفتی الان!؟ :))
    خب دخترم، از سه خط اول پست شما، گزینه ی دوم برداشت میشه آخه که

    "یک چیز دیگر هم یاد گرفته ایم که خیلی بد است؛ یاد گرفته ایم هی بگوییم این کار و آن کار ما را به حساب دین می گذارند. خب نگذارند!! هرجا رسیدیم برای همه شان توضیح دادیم که بله، این ما هستیم. اسلام این نیست."

    من اولش فک کردی این قضیه رو می خوای بگی
    چون اون قضیه رو که همه میگن!!
    ای کاش همین اولین گزینه رو می گفتی

    *اون آتیش پاره هم به نوبه ی خودش جوابی بود بس دندان شکن!!! :)
    پاسخ:
    خو نصفه نخون عزیز چ کاریه! تقطیع خبرنگاری می کنی متن ما رو! تا آخرش بخون متنو بگیر خخخخخ
    چاکریم :)
    تا آخر خونده بودم دخترم
    دو سه بار هم خوندم
    سه خط اول با بقیه ی متن پیامش متفاوت بلکه متناقضه!
    شما انتقاد پذیر باش! اینقد عین بعضی ها(!) تقصیر رو ننداز گردن بی سواد ها!!!

    (-B
    پاسخ:
    خخخخخخخخخخخخ
    دارمت! چشم!
    (نیس خودم نوشتمش، نمی فهمم کجاش تناقض داره! تو مخم همه چی ردیفه! اینه که کیلیدم رو حرفت الان! وگرنه نمونه بارز انتقادپذیری تو پست قبل انجام شد!)
    حضرت زهرا سلام الله علیها:

    اِنَّ السَّعیدَ، کُلَّ السَّعیدِ، حَقَّ السَّعیدِ مَن أحَبَّ عَلِیاً فی حَیاتِه وَ بَعدَ مَوتِه؛

    همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دوران زندگی و پس از مرگش دوست داشته باشد.

    امالی(صدوق) ص182
    پاسخ:
    ای جانم...
    + وای عبارت عربیش چقد می چسبه... الحمدلله.
  • مسعود دهقان
  • سلام
    بسیار متن خوب و زیبا و محکمی بود.
    احسنتم
    پاسخ:
    سلام.
    الحمدلله.
    All praises are due to Allah

    +بابت توضیحات خصوصی هم ممنون.بسیار راه گشا بود. در اولین فرصت اقدام میشه.

    سلام
    ضمن آرزوی قبولی طاعات
    با لینک دانلودی بروز هستم
    پاسخ:
    سلام و تشکر و همچنین.
    حتمن خدمت می رسم ان شالله.
  • ...:: بخاری ::...
  • پاسخ به یکتا:
    باورم نمیشه اینجایی :)
    قربانت خانوم
    جانا سخن از زبان ما می گویی
    انقد این چن وقت برخورد کردم با این ماجرا
    خیلی خوب بود این نوشتت خیلی
    ببخشید بابت تاخیر این چند روز فقط با گوشی آن شدم تصور نمیکردم پست گذاشته باشی
    پاسخ:
    خواهش میکنم
    الحمدلله
    جز متن ، +ما رو هم قشنگ بود
    پاسخ:
    خودمم +ما رو دوست دارم. کار جالبیه.

    خب مشکل از اینجا آب میخوره که همه دین رو با شاخص آدما و کسوت ها می سنجن هیچکس اصلاح میکنم خیلیا نمیخان دین رو با شاخص دین بسنجن و قضاوت کنن... خب طبیعیه که مملکت رو بی در و پیکر و بی صاحب بنامن... دین رو بی منطق بدونن... مشاغل یا .... رو تقصیر کار بدونن...
    پاسخ:
    حرف شما ـ که حرف ما هم هست ـ مونده تا عالم گیر بشه...خسته این نگاهم. تا کی بشه هیچ عقیده ای به پای افراد نوشته نشه.
    سلام
    من این بار برای دل تنگی نوشتم....

    http://taknevisi.blog.ir/
    پاسخ:
    سلام.
    تک نویسی دوست داشتنیه.

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی